Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Julia - 4 december 2010 17:01


  


...det visade sig att maken hade fler spännande överaskningar i beredskap förutom Miss Marple   . Han hade köpt en filmbox med de tre första Shrek     filmerna också. Äntligen får vi se Puss in Boots på riktigt. En mycket trevlig bekantskap då han dyker upp i film nr 2. Tuff kisse den där Puss!

Ettan har hor gått på TV för den kände vi igen. Tvåan var lite mycket Hollywood för min smak, men kul ändå kul. Trean ska vi precis titta på. Jag vet att film nr fyra kom nyss på DVD, men den får vänta tills den kommer på rea. Boxen med de tre första filmerna betalade maken 99:- för, bra pris för de tre filmerna.


Ha en trevlig lördagskväll!

   /Julia

Av Julia - 4 december 2010 08:29


  


...ganska milt, termometern visar -1,4 grader. Ute ser världen ut som det vackraste kulkort.


Vi såg den första av 8 filmer i Miss Marple boxen,  Liket i biblioteket. Dessvärre så är det nån fel på skivan efter ca 1 timme in i filmen, den liksom fryser och hackar, jag höll på att inte få ut den ur spelaren, men det gick bra.

Jag sände iväg ett mail lite snabbt till cdon.com, vår affär för filmer. De är jättebra på att handskas med reklamationer. Förmodligen kommer de att svara redan idag. Självklart kommer vi att få byta.

Vilket inte betyder att vi inte ska se en del av de andra filmerna i helgen.

Boxen innehåller 8 filmer med Joan Hickson som Miss Marple. Det är många duktiga kvinnliga skådespelare som har gjort rollen. Jag minns en ganska barsk rundnätt dam i en svartvit version av 4:50 från Paddington.


Men först lite frukost för två  .


 

/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards