Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Julia - 12 december 2010 20:30


  


...jag måste ge en liten förklaring till "låsta inlägg". De är enbart avsedda för min man och därför har jag valt att låsa dem. Hoppas att ni inte har nåt emot det. Lite hemlisar måste vi alla ha   !


   /Julia

Av Julia - 12 december 2010 14:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Julia - 12 december 2010 07:25


  


...tredje advent och bara 12 dagar till julafton. Om jag ska vara ärlig så känns det inte så. Jag har ingen julkänsla alls. Det var länge sedan vi hade den riktiga julkänslan.


  


Den försvann väl i takt med att våra föräldrar gick bort en efter en. Vi har ju inga barn och de få släktingar vi har bor långt borta.

Makens systrar, en finns i Helsingborg (vi har sporadisk kontakt via mail) och en i Piteå (tror vi och vi har inte hört nåt av henne sedan dess).

Dem har vi inte träffat sedan makens pappa gick bort några år innan min mamma. Hon gick bort 2004.


Julen är bara för oss två och Katterna. Skönt, men det är en vanlig helg och denna köphysteri som drar igenom världen veckorna före jul ser åtminstånde inte jag något av.

Enligt statistiken köper folk julklappar för ca 6.000:- i år. Vår julklappsnota är betydligt mindre. Vi har inte så mycket pengar att spendera och köper det vi vill ha året om. En klapp var brukar vi ge varandra och oftast vet vi i förväg vad som döljer sig i paketet.

Jag kan ju inte komma iväg själv och handla, sist fick vi stanna hemma på grund av snön, så jag har inte kunnat handla något i smyg, som vid makens födelsedag i september.

Men en överaskning kommer med posten  julveckan till honom. Hoppas att den verkligen kommer i tid, den var utlovad till absolut senast onsdagen den 22 att hämtas på posten. Hoppas att det blir så eller om paketet kommer nån dag tidigare. Vi får väl se.


Idag blir det en mysdag med filmer lite glögg och pepparkakor innan maken åker efter lunch.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards