Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Julia - 19 december 2010 09:00


  


...det snöar och termometern visar -2,3 grader. Himlen är molnig och grå. Maken och jamisarna sover gott, jag sitter tyst och funderar. Det är julveckan redan. Sillarna är fixade och det får jag lida lite för idag, men det gör absolut ingenting. Utan svärmors goda sill är det ingen Jul.


  

Idag tänder vi det fjärde ljuset, det är Julafton på fredag. Maken har fyra arbetsdagar kvar. Julskinkan väntar på att kokas, det lär vi göra genast han kommer på torsdag. Den är lite för tung för mig att hantera ensam. 


Jag fick ett sms om att vi har ett paket att hämta, det måste vara makens julklapp. Mitt enda sätt att handla är ju via nätet i år, precis som förra året. Jag kom ju inte iväg i början av december tack vare snökaoset, men en julklapp har jag på lager som han inte vet om. Den köpte jag lite i smyg i början av november. Hoppas att han kommer att gilla den.

Vad jag får är absolut inte viktigt, jag får ju lite saker året om. Han är ju så omtänksam. Men han vet att jag önskar mig en varm mössa och matchande vantar till. Det behöver jag verkligen, speciellt vantarna. Gärna tumvantar, de är varmare än fingervantar. Ja, ja... jag får se vad det blir. Jag blir lika glad bara han finns här.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards