Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Julia - 4 mars 2011 18:34


  


Nu har maken kommit och med sig hade han sten-Smulan

   En någorlunda visbar bild blev det i alla fall.

Bilden på mötet med katterna får vänta tills vi har en "riktig" kamera   men det kommer, var så säkra!


Nu ska vi fixa lite varma mackor och sätta på lite thé till. Sedan ska vi koppla av till kvällens underhållning.


Veckans avsnitt av

  

Morden i Midsomer.


Verkar vara ännu ett avsnitt som vi har missat!


   /Julia

Av Julia - 4 mars 2011 07:45


  


...uppe med tuppen denna lite gråa fredag. Idag händer många roliga saker. Höjdpunkten är ju att maken kommer. Med sig kommer han att ha Smulan. Fast detta kräver en liten förklaring, för visst finns Smulan och Amanda alltid  hos mig.


Men denna Smulan kommer att finnas för evigt. Hon är målad på sten 

   Hon är målad av Margareta efter flertalet fotografier. Bilden åvan är en första titt som Margareta skickade. Stenen är halvfärdig där.

Här är ytterligera några bilder från konstnären som jag har fått under arbetets gång.

SMULAN ur olika vinklar efter lite ändringar

  

   Lite uppifrån

Här är hon färdig och 

   kan börja sin långa resa till matte.


Husse hämtade henne igår på utlämningstället och han har henne med sig när han kommer i eftermiddag. Jag bad maken att väga stenen bara på kul. Den är tyngre än originalet, lite drygt 5 kg. Smulan av kött och blod vger runt 4-4,5.


Oj så spännande det blir att se vad Smulan och Amanda kommer att säga om denna Smula av sten.


Fler bilder kommer. Jag ska försöka föreviga första mötet med denna fina stenkatt och våra av kött och blod om jag kan.

Belysningen är ju lite si och så med här, hoppas att bilderna blir bra med vår lilla pytte apparat för nån digitalkamera har vi inte längre.


Det kommer att köpas en ny så fort vi får lite pengar över.

Den kommer inte att få kosta så mycket, men priserna har gått ner och det finns säkert nån för en ganska billig penning, som fungerar bra och är enkel att hantera.

Jag är ju ingen fotograf, utan knäpper en bild då och då på kul. Motivet har oftast varit Smulan och Amanda. Vad pixlar och sånt är har jag knappt nån aning om. Jag tänker inte göra några jättestora bilder eller förstoringar, där upplösningen har någon betydelse.


Ta dig tid och titta in på Margaretas hemsida, se hennes fantastiska arbeten. Hon målar djur på sten och målar tavlor, hon tar beställningar. Det är via hennes hemsida som jag beställde vår sten Smulan. Efter ett tips från en bloggvän.


Jag skickade ett mail, frågade om priset och fraktkostnaden. Det var överkomligt och får bli en present till oss själva, från oss  


Nu börjar solen att komma över horizonten hos mig och letar sig in genom de 2 österfönster vi har. Det är lika bra att jag fixar min frukost.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards