Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Godmorron...

Av Julia - 15 december 2009 09:45


Morrn m thékopp  


...god och god. Det är snökaos i Stockholm! Det har fallit ca 2 dm snö inatt! Hela området ser ut som en julkort.

Det betydde att distriktsköterskan ringde och berättade att hon blir försenad. Hon kom 09:10 istället för 08:30.

Inte nog med det, har stackarn fått pulsa i ca 2 dm nysnö i 500 meter. Att föreningen har flyttat vägbommen var en total nyhet för mig.

Hon var lika duktig som alltid. Sticker en gång och får sina prover. Jag har aldrig någonsin fått blåmärke efter att hon har tagit proverna.


Snön fortsätter och vräka ner. Jag fattar inte varför det blir snökaos just lagom till mitt läkarbesök i december.


Jag har fått huvudvärk på grund av att jag inte har fått äta och blodsockret var nere runt fotknälarna. Det är första gången på jättelänge att jag har socker istället för sötningmedel i mitt thé.


Nu ska jag äta i lugn och ro. Kanske t o m gå och lägga mig en stund om huvudvärken inte ger med sig.


Nice day, blårosor  

 /Julia

 
 
Vivi

Vivi

15 december 2009 12:54

Nu var det påtok för längesedan jag lämnade en kommentar ;)
Ni kan ju ge mig lite snö, här nere är det bara grått och blött, jag som hade hoppats på att få se vårt nya hus klätt i vitt för första gången!

Även om hon var sen var det tur hon kom iaf, det står ju ofta helt stilla i trafiken kring sthlms områden då snön kommer! :)

http://www.missvivis.se

 
Aamor

Aamor

15 december 2009 17:07

Det är väl typiskt, så fort det är något speciellt som ska göras händer sånt här.
Dåligt att de inte meddelat att bommen flyttats!

Kramizar & mjauisar

http://aamor.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

15 december 2009 21:19

Hur har dagen varit? Försvann huvudvärken?

Jag älskar snö, men den kan ju ställa till det också så klart. Men för egen del får det gärna vräka på utav bara ***** ;)

http://dante.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

16 december 2009 00:10

Tänkte på din kommentar i mitt inlägg om min fil. mag-uppsats... Visst är det intressant? Det är så sällan dessa vanliga människor kommer till tals och "behandlas", de körs liksom över i historieforskningen då de stora krigen, männen och händelserna ska analyseras... och så glöms dessa bort, de små barnen som är utsatta av gamla räliga gubbar... Ja, som sagt -det är intressant att möta den mentaliteten som rådde då.

Återigen, fan vad jag saknar "min" historia!

http://dante.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards