Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Julia - 1 december 2009 17:13


Tisdag  


...tack alla ni som har följt mitt rullstolselände. Gulligt av er att bry er.


Nu har jag visserligen fortfarande ont av att suttit så illa i många dagar, men värken släpper mer och mer.

Idag har jag bara tagit alvedon, inga starka receptbelaqgda piller. Skönt att slippa dem.


Annars har min dag gått med en ljudbok, korsordslösning och lite spel på "Fejjan". Jag ska inte göra annat heller, "Leka" lite till, det är avkopplande.


Min dagliga träning har legat i malpåse under de senaste dagarna, den ska jag återuppta imorrn. Jag behöver röra på mig, men när jag knappt kunde räta på kroppen utan att få tårar i ögonen på grund av att det gjorde ont, var det bara inte att tänka på. Idag har jag gått omkring lite i alla fall och ikväll ska jag göra mina liggande övningar.


Det blir tidigt i säng ikväll också. Katterna, speciellt Amanda älskar att mysa med mig i sängen.

Det är lika bra att säga god natt redan nu. Även om jag inte går och lägger mig förrän vid 8-tiden, efter att ha läst vad ni har haft för er.


Nattinatt    /Julia

Av Julia - 1 december 2009 06:27


Blomstertisdag    


...bäckmörkt och milt ute, min termometer visar 5,3 grader. Meteorologen pratar om regn idag också och det blir kallare. Han berättade att medeltemperaturen i november har varit högre än i oktober i södra och mellersta Sverige.


Jag gick och la mig strax efter 8 igår och somnade nästan genast. Jag sov igenom hela natten utan att vakna av värk mitt i natten första gången sen i onsdags. Härligt. Det innebär inte i och föe sig att jag inte har ont, men jag har inga kramper i ben och fot. Vilken skillnad. Inatt har jag sovit 9 timmar, skönt. Jag är pigg och utsövd.


Jag ska fixa frukost. Min vanliga, thé och rostad fullkornsbröd. Mitt blodsocker är helt normalt (4,3). Jag ska till doktorn den 16:de, förhoppningvis slipper jag nåt piller efter besöket. 


Good day smileysar  

 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards