Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Julia - 20 december 2009 20:03


  


...snön har fallit ymmigt idag också, men det har inte varit så kallt runt -1 bara. Nu visar termometern -4,9 grader.

Maken har åkt för länge sen, jag har "farmat" på "Fejjan"   . Sått och skördat, plockat ägg, borstat renar, mjölkat kor... suck. Jag vill nog inte bli bonde på riktigt, men på datorn är det rätt så kul.


Annars har det varit en lat dag. Vi drack glögg och åt pepparkakor innan maken åkte. Det var mysigt.


Nu ska jag se vad mina bloggvänner har haft för sig idag, sedan blir det en skön dusch och sängen med en bra bok. Jag tror att jag ska lyssna på    igen. Den är jättebra och jag gillar nästan alla hans romaner. Romanerna om Arn har jag ännu inte lyckats ta mig igenom, men det kommer nog.


God natt, vänner och sov så gott.


Sweet dreams/Julia  

Av Julia - 20 december 2009 08:19


Morrn 2 koppar  


...det har snöat inatt också, men kylan har gett sig lite. Termometern visar -1,5 grader. Det ser ut att bli ännu en härlig vinterdag.


   

4 dagar kvar till julafton, som alla stora och små barn väntar på.

Vi fick allt gjort igår som vi skulle. Sillen är inlagda, det blev de två sorterna som jag alltid gör. Vanlig inlagd sill och en senapssill. Skinkan är kokt, men inte grilljerad, det gör vi på onsdag kväll. Fast vi kunde inte låta bli att tjuvsmaka lite, den är jättegod.

Aamor:

Smulan och Amanda älskar att vara ute och busa i snön också.  De har alltid tillgång till rastgården, oavsett väder. De får avgöra själva om de ska gå ut eller stanna inne.

Igår lyckades husse ta en bild på dem - och det var trångt om saligheten 

  

De har lyckats med att knyckla ner sig båda i igloon, men trångt blev det. Förmodligen ganska varmt och mysigt också.

  

Så här ser en nyvaken Smulan ut när husse kommer liiite för nära med kameran!


Ha en mysig fjärde advent!

    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards