Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Julia - 19 december 2009 07:12


Morrn m katt  


...lördag och det är kallt, termometern visar -8,7. Vid 9-tiden igår kväll var det -12,3 och stjärnklart. Temperaturen är alltid kallare vid klara nätter. Vi får se hur länge kylan håller i sig. Förhoppningsvis blir det klart och soligt idag.


Vi ska hjälpas åt med att koka skinka och lägga in sill, både vanlig och senapssill. Det är svärmors gamla sillrecept jag har använt i alla år. Den blir godast. Vi köper inte färdig för ingen smakar "hemmagjort". Dessutom är det bara den vanliga inlagda och senapssillen vi föredrar. Alla desse nya varianter kockarna hittat på tycker vi inte är så goda, vi har köpt några sorter. Men svärmors inläggningar är godast.

 

Som vanligt sover alla. Tyst som en mus har jag bryggt thé, kollat mitt blodsocker (5,6 idag). Nu ska jag ta en rostad brödskiva med ost till frukost.


Ha en härlig vinterlördag.


Purrfect day    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards