Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Julia - 10 november 2009 21:13


Tisdagsängel  


Jag har haft en toppenbra dag! Fått gulliga kommentarer till mina blogginlägg, mått jättebra utan att ha ont och läst kuliga bloggar. Pratat med maken en lång stund om kommande roliga saker. Dessutom har jag fått ett pris av Dante. Kan man ha det bättre?

Oj så nöjd jag är med min dag, men nu ska jag ta mig en dusch och sedan gå och sova. Jag är nog rätt så trött.


   /Julia 

Av Julia - 10 november 2009 20:56

 av Dante

 

 

  

Imorgon ska jag fullfölja uppdraget och berätta 10 saker om mig, dessutom skicka det vidare till 3 bloggvänner!

Tack igen Dante!

Av Julia - 10 november 2009 17:38


Hallo - tittut  


...resterna av lördagens gratäng. Den var nästan godare idag än i lördags!

Kvällen kommer jag att ägma åt de sista kapitlen i  . Jag rekomenderar boken varmt, den är jättebra! Det är i den här berättelsen som Carl Gustav Gillbert Hamilton återkommer. Jan Guillou's böcker är absolut  läsvärda!

Jag har nog plöjt igenom det mesta av hans produktion. Hans senaste självbiografiska bok har jag önskat mig i julklapp. Förhoppningsvis finns den i Mp3 format på skiva att få tag på. Inte bara som nedladdning eller vanlig ljudbok. Jag vill gärna ha den fysiska Mp3 skivan också. För då har jag den nedladdad i min dator och sedan kan maken lyssna på den i Spånga eller vi i sovrummet. Vi har CD-spelare som tar Mp3 skivor också, inte bara vanliga CD'n.


Jag ska också försöka att lösa min knepiga korsord färdigt under tiden.


    /Julia

Av Julia - 10 november 2009 11:56


Tisdag  



handlade om kränkningar i bloggkommentarer. Att människor som inte vågar stå för sina åsikter öser ur sig elakheter i kommentarer till bloggare som de inte känner. Många har gett upp bloggandet på grund av detta.


Jag tycker att det är bedrövligt. En blogg är en offentlig dagbok. Egentligen är det väldigt modigt att blogga och utlämna sig och sin familj. Hur personlig man blir är väldigt olika från blogg till blogg. Hos vissa kan man läsa allt, verkligen allt. De skriver om det mest personliga och intima.

Hos andra (som hos mig) lite mer allmänt om hur dagarna går.


Jag har haft tur, för jag har sluppit dumma, elaka kommentarer, utom några gånger i början, då jag hängde ut personen i fråga och han lade av. Jag har bloggvänner som har råkat illa ut, tyvärr. Fått elaka kommentarer av människor som inte känner dem.


Varför???


Är det avundsjuka?


Ett sätt att bli av med aggressioner?


Jag vet inte, men jag vet att det är fegt!


Oftast skulle kritikern aldrig våga säga samma sak öppet, öga mot öga.

Varför såra någon medvetet??? Ofattbart.


Kanske min lösning att blogga om det var avskräckande, för allvarligt talat hur många läser kommentarerna?

Jag är rätt dålig på det om jag inte själv skriver en.

En lösning är i och för sig att ”låsa” bloggen med ett lösenord, men då förlorar bloggen många läsare.


Dessa mobbare (jag hittar inget bättre ord) tror att de är anonyma, med det är inte så. Det går att spåra IP numret, även om det är svårt.


Jag är (nog) tråkig, jag har en mycket stilla och ”trist” liv i mångas ögon.

Handikappad, bor långt ute på landet med Amanda och Smulan, våra mysiga katter. Träffar min man två dagar i veckan, på helgerna. Sedan under semestrar och andra lediga dagar. Besöker en stormarknad cirka en gång i månaden. Träffar för övrigt väldigt lite folk. Jag umgås med vänner per telefon och via Internet mest.

Jag trivs med livet, jag har nog varit eremit i ett tidigare liv. Jag uppskattar ensamheten och ron här på landet.

Jag har valt att dra mig undan medvetet. Jag mår bra, efter omständigheterna och det är huvudsaken!


Några sista ord.

Var snäll mot andra. Var tolerant. Såra inte. Säg – skriv inte saker som du inte vill läsa bland kommentarerna i din blogg. Inse att bloggen är en dagbok och är personligt.



 Have a nice afternoon    /Julia

Av Julia - 10 november 2009 08:54


Morrn m thékopp  


...jag har sovit lääänge idag också. Vädret är lika grått som det har varit i många dagar nu. +2,3 grader visar termometern och det är vindstilla.


Jag har gjort tvärt emot idag och har redan ätit frukost. Jag brukar blogga nästan genast jag vaknar, men jag kände inte för det idag, jag åt frukost i lugn och ro innan jag knäppte på datorn. Det kändes bra. Jag ska lyssna vidare på gårdagens bok, lösa mer korsord. Annars har jag inga "måsten" idag heller, bara min vanliga träning. min morgongymnastik är gjord, resten tar jag lite i taget under dagen.


Purrfect day kattfjäril    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards