Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 14 november 2009

Av Julia - 14 november 2009 19:11

...utan en av böckerna jag fick av maken igår

  

Handlingen:

Adam Cassidy är tjugosex år och jobbar på ett high tech-företag. Han har en ganska undanskymd ställning och han hatar sitt jobb. När han en dag manipulerar företagets datasystem för att hjälpa en kompis, blir han ertappad och åtalas. Fängelsestraff väntar om han blir dömd. Då får han ett ovanligt förslag från företagets säkerhetsavdelning: Du slipper straff om du samarbetar med oss i ett topphemligt uppdrag. Uppdraget består i att nästla sig in hos huvudkonkurrenten Trion Systems för att sedan verka som spion där.


Adam gör en snabb karriär hos Trion Systems eftersom han först tränats och utbildats och sedan kontinuerligt förses med värdefull information från sin uppdragsgivare. Han tjänar bra, kör Porsche och bor i en fashionabel lägenhet. Han är direkt underställd företagets vd. Livet kunde inte vara bättre. Med jämna mellanrum förser han sin uppdragsgivare med ovärderlig information.

Efterhand blir Adam dock alltmer rotad i Trion Systems, han får arbetskamrater och goda vänner. De litar blint på Adam och han svarar med att förråda dem alla. Han trivs inte med den han tvingas vara och inser att spelet måste få ett slut. När han försöker bryta med sin uppdragsgivare, upptäcker han att han är fast, fångad i en djävulsk fälla. Det tycks inte finnas några utgångar, åtminstone inte med livet i behåll. Ingenting är vad det synes vara och han kan inte lita på någon. Mardrömmen har börjat för Adam Cassidy.

Jättespännande och rolig bok av en för oss hittills okänd författare!

 

Det är jättetrevligt att njuta av en bok tillsammans, det är den stora fördelen med ljudböcker.

Vi lär inte hinna att lyssna på hela boken, den är drygt 14 timmar lång, men vi lyssnar nån timme till innan vi sover. Snart tar vi Mp3-skivan med oss till sovrummet och lyssnar vidare där.


Lika bra att önska mina vänner en riktigt god natt och:


Natti m två katter  

 /Julia


Av Julia - 14 november 2009 12:28


Lördag  


 ...vi hoppades att slippa se detta genom våra fönster idag:

  

men icke, då.


Typiskt november väder, kyligt och hällregn. Jag längtar efter lite solsken... några minuter i alla fall. Tänk så gott det skulle vara med sol en stund.

Rampbygget är på "hold" just nu. Maken ska absolut inte behöva vara ute i detta väder. Så vi tillbringade förmiddagen men en toppenbra film.

"En välspelad, vemodig må bra-film" som det står på DVD-fodralens baksida

Stekta gröna tomater  

Jag har sett filmen flera gånger, men maken har inte sett den tidigare. Han tyckte också att det var väl använda 2 timmar och 5 minuter.

Det blir säkert mer film denna regniga dag, för vad annat kan man göra idag? Som tur är har vi många filmer som vi ännu inte har sett i vårt filmbibliotek. Ofta när vi hittar reafilmer till bra pris, köper vi en hög som vi vill se. Vi går ju aldrig på bio, utan väntar tills filmen kommer på DVD (eller som förr på VHS). Då kan vi se filmen flera gånger och när vi vill. Det är jag som oftast vill se om filmerna. Man missar ganska mycket första gången, tycker jag.


Vad det blir för film på eftermiddan får maken bestämma. Det finns nog ingen som jag inte vill se bland våra filmer.


Katt i kasse    /Julia

Av Julia - 14 november 2009 08:40


Morrn m katt  


...till en tämligen grå lördagsmorgon. Milt, vår termometer visar 4,7 grader och regnet hänger i luften. OJ, så gott jag har sovit. klockan var nästan ½9 innan jag gick upp. Maken sover fortfarande (som vanligt), han har sällskap an Amanda som sover lika gott i mattes varma säng. Smulan ligger i fönstret och tittar på pippisar.


Jag var lite undrande övar vad blodsockermätaren skulle visa efter våfflorna med min hallonsylt, men det var helt normalt (4,5) trots intaget av mer sött än vanligt igår kväll.

Jag har satt på théet, för jag måste äta efter medicinintag på morgonen. Lika bra att jag fixar min frukost. Återkommer!


Nice day, blårosor  

 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards