Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Julia - 4 november 2009 19:37


  


...fy 17 så trött jag är. Det har varit en intensiv dag.

Nu ska jag ta min kvällsrunda bland mina bloggande vänner innan jag går och sköljer av mig i duschen.

Sedan blir det sängen och lite spännande ljudbok och sen är det dags för skön vila för natten.

Lika bra att jag säger god natt redan nu och:


Sweet dreams/Julia  

Av Julia - 4 november 2009 12:40


Onsdag bergådalbana  


...givande möte! Ulrica (arbetsterapeuten) såg genast att stolen till elrullstolen var "konstig", aldeles för rak, sittsen för mjuk och utan svankstöd. Inte undra på att jag fick ont i den. Det måste åtgärdas snarast. 

Min innestol kommer också att bytas ut, eftersom jag har gått ner ganska mycket i vikt sen jag fick den för 1½ år sedan, så jag får en lite smalare stol. Toppen!

Hon beställer tid på hjälpmedelscentralen och hör av sig med datum då de kan ta emot oss. Hoppas att det inte dröjer för länge.

Vi får väl se.


Katt i kasse   /Julia

Av Julia - 4 november 2009 08:15


  


...onsdag, grått och mulet, men inget regn (än). Termometern visar +3,7 grader. Klart svalade än de senaste dagarna.

Vi har sovit (maken sover fortfarande) gott.

Jag har satt på théet, den ska bara dra lite. Jag får dricka första muggen själv, som vanligt.


Smulan håller mig sällskap, hon sitter i fönstret och tittar på pippisar. Hon låter så roligt när dom kommer för att äta av talgbollen som hänger utanför fönstret.

Smul i fönstret  

Ett gammalt kort från i våras, men utsikten är lika nu som då.


Jag återkommer efter arbetsterapeuptens besök, hon kommer 10:30 och berättar vad hon kan göra för att jag skall sitta bättre i mina stolar.

Nu kom min älskling, så vi kan äta frukost tillsammans, mysigt!

Onsdag m regnbåge    /Julia


Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards