Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under oktober 2009

Av Julia - 13 oktober 2009 19:17


Tisdag m fjäril  


...kväll igen. Det mörknar fort på hösten. Det det som är svårast nu... mörkret. Det är mörkt när man vaknar, mörkt tidigt på kvällen och värre blir det när vi ändrar tillbaka klockan sista helgen i oktober.


Aamor jag höll mitt löfte och såg bara den första DVDn! Jag har tre kvar, med tre avsnitt på varje Glad! De får räcka hela resten av veckan!

Säsong 4 innehåller också 4 DVDn, men sista säsongen är längre... 5 DVDn! Jag ska spara lite på dem, så har jag fullt upp i 2 veckor till! Mysigt.


Paketet innehöll 2 tröjor, berättade maken. Det var en restorder, som jag hade glömt. Kul. Nu är det snart dags att göra mig i ordning för kvällen. Jag är trött ikväll.


På kudde    /Julia

Av Julia - 13 oktober 2009 16:45


Welcome m fjäril  


...inte 17 kunde jag låta bli Herrskap och Tjänstefolk. Så efter lunch plockade jag fram säsong 3.

  

Jag lovade mig dock att bara titta på de tre avsnitten på den första DVDn och spara resten.


Jag har fått sms om att ett paket finns att hämta... undrar vad den innehåller??? Jag vidarebefodrade den till maken.

Ja det visar sig väl på fredag, när han kommer.


Jag har också beställt färdtjänsten till på lördag, vi ska åka och handla. Fylla på förråden lite. Jag har börjat på listan förra helgen. Det gäller att vi kommer ihåg allt som börjar sina. Thé till exempel, utan det kan jag inte vara. Jag dricker ju inte kaffe, men thé 3-4 gånger per dag. Olika sorter beroende på vilken tid på dagen det är. Ett neutralt thé på morgonen, nåt fruktigt mitt på dagen och på eftermiddan och nåt milt rogivande (gärna camomill) på kvällen.


Afternoon blåa blommor    /Julia

Av Julia - 13 oktober 2009 09:59

...kommer från 9 Chickweed Lane:


Klicka på bilden för att se hela stripen. 


9 Chickweed Lane


Håll till godo. Mjauis


  Amanda-Bus



Av Julia - 13 oktober 2009 08:35


Morrn m thékopp  


...jag såg snöflingor nyss Förvånad! Termometern visar +2,2 grader och det kommer snöblandat regn. Trist väder just nu med andra ord, men det ska tydligen klarna upp lite. Ja, vi får se hur det blir med det.


Jag har sovit bra och ryggen känns, men det är inte lika illa som igår. Skönt. Nu ska jag få i mig min frukost. Återkommer med mer under dagen.


Have a nice day    /Julia

Av Julia - 12 oktober 2009 19:51


  


...oj vad trött jag är. Jag har glott på DVD nästan heeela dan! Aamor har rätt om jag tittar mer på TV så blir väl ögonen verkligen fyrkantiga när maken kommer på fredag *fniss*

Nu ska jag strax göra mig i ordning för kvällen och krypa till kojs. Hoppas att ryggen mår bättre imorrn!


Nattinatt    /Julia

Av Julia - 12 oktober 2009 17:35


  


...mina ögon är nästan fyrkantiga av att titta på Herrskap och Tjänstefolk. Jag beklagade mig nyss till maken att den skulle räcka hela veckan, men jag har nästan sett hela säsong två redan idag Gråter.

Då berättade han att han har gömt de resterande 3 säsongerna i sin byrålåda... han visste nog att jag inte skulle kunna hålla mig i från att "sluka" säsong 2.

 

Han är väl gullig!!!


Det skulle aldrig falla mig in att rota i hans lådor och det vet han, så därför talade han om att jag kunde hitta resten i lådan Skrattande. Nu kan jag frossa i resten av serien hela veckan! Oh, vad jag älskar den mannen!


Nettis!

Jag får inte ramla! Om jag gör det kan jag inte komma på fötter utan hjälp.


Gunilla!

Jag har ingen kakform i porslin, bara av metall och dom kan inte stoppas i micron. Glass låter gott till kladdisen!


Ha en mysig eftermiddag - kväll!


   /Julia

Av Julia - 12 oktober 2009 09:05


Måndag  



...med gamla musmattor: Klicka på bilden för att se hela serien!


Nancy


Fiffigt eller hur?  Skrattande

Av Julia - 12 oktober 2009 07:32


Morrn m rödvit tekanna  


...god och god. Det känns inte så i kroppen idag. Jag har jätteont i ryggen. Troligen har jag fått en sträckning i ryggmuskeln på vänstra sidan, då jag snubblade till igår kväll. Jag föll inte, som tur är men det kändes. Hoppades på att det skulle bli bättre under natten, men nej. Jag får ta en värktablett och ta det varligt idag.

En viss träning måste jag göra för att kunna stå och gå, men jag struntar i alla ryggövningar idag. Jag måste ju röra på mig för att behålla rörelseförmågan som jag har i min trasiga vänstra sida. Musklerna är ju bra mycket svagare fortfarande i min  vänstra kroppshalva.


Nu är det dags för frukost, min vanliga med thé och fullkornsrost med ost.


Morrn m brödrost/Julia   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards