Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Julia - 28 januari 2011 13:00


Smulan gottar sig i solstrimman   


...vädret är lika fint som igår. Solen skiner och det verkar vara vindstilla ute. Termometern visar 2,9 grader och jamisarna delar sin tid med regelbundna turer till rastgården och solvärmen där ute.  Amandas svarta fläckar är riktigt varma när hon kommer in. Hon luktar extra gott när hon kommer tillbaka in.


Idag ringde jag hemtjänsten, som har hand om mitt trygghetslarm. Jag ville veta när den nya kommer för jag vill säga upp vår fasta telefon abonemang, som är ett måste till mitt nuvarande larm. Hon har lovat att den får jag absolut senast i mars, så jag sa upp den fasta telefonen idag. Med en uppsägningstid på 3 månader, fungerar den fram till 28 april. Sedan slipper vi den utgiften, skönt!

De pengar som blir över där kan vi göra roligare saker för definitivt! Maken funderar att säga upp den fasta telefonen i "stan" också, men det har vi inte bestämt än. Vi tillhör en av de få som bara har ett sexsiffrigt telefonnummer där, vilket är ovanligt i en Sthlm's förort. Så lite nostalgi ligger i hans första telefon abonemang från 1974 .  Han får bestämma själv hur han vill göra och nu slipper vi ett fast abonemang i alla fall.


Annars är vår fredag en enda lång väntan på sen eftermiddag. Maken kommer som vanligt runt halv sex. Gissa om vi längtar efter honom och all den roliga  post han har med sig... De 5 ljudböckerna om Ayla, bland annat. 


Kvällens underhållning blir som vanligt på fredagskvällarna den nya delen i Morden i Midsomer

  

Kommisarie Barnaby med sin vapendragare Jones


 /Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards