Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Julia - 8 januari 2011 13:00


  


...vädret är knäpp, det är flera plusgrader (+3,4) och meteorologerna spår regn senare på dagen. Ja, vi lär väl få se hur rätt de gissar den här gången. Jag tänker definitivt inte gråta om snön töar bort. Tvärt om...


Maken har åkt, med sig hade han tvätten. Lika bra att han får en helledig dag imorrn innan han börjar jobba igen på måndag. Förresten, ledig och ledig... det han hade med sig att tvätta lär ta honom större delen av eftermiddan och kanske en del av morgondagen också.

Som tur är, har vi både tvättmaskin och torktumlare i badrummet, så nån tvättstuga behöver han inte sätta sin fot i. Vi har bott i samma lägenhet i drygt 30 år och vi har bara besökt tvättstugan en handfull gånger, då våra egna maskiner gick sönder och byttes ut. Det är skönt att slippa tvättmaskin dela med andra. Så här tvättar vi när vi vill och behöver utan att planera veckor i förväg.


Jag sitter och ser på en DVD med Agatha Christie's Hercule Poirot, de köpte vi med en kvällstidning för nåt år sen. Serien består av 16 DVD-er  (om jag inte minns fel) så jag har några att se om jag vill   .

Maken hade den första delen med sig i sängen och den tittade vi på liggande. Tänk så bra min lilla  apparat är.  Vi ligger bekvämt och tittar, visserligen är skärmen liten, men det gör definitivt ingenting.

Nån ny TV till sovrummet har vi inga pengar till just nu, så vi får nöja oss med min nya leksak där inne.

En stor TV (32 tum) har vi ju i vardagsrummet, det får räcka. I sovrummet såg vi mest film ändå och det kan vi fortsätta med, även om skärmen är liten, 9 tum tror jag. 


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards