Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Julia - 1 januari 2011 09:15


  


Vi hade en ovanligt äventyrlig nyårsnatt. Inte för att vi gjorde nåt speciellt, utan för att vi inte kunde göra nåt.

Elen försvann hos oss strax efter midnatt och här satt vi i mörkret en stund, vi väntade på att elen skulle komma tillbaka.


När klockan blev närmare halv ett utan att nåt hände, gick vi och la oss. Blåste ut stearinljusen, tog med mobilen och gick och la oss.

Vi invigde min nya "leksak"    med att se lite film i sängen. Som tur var var batteriet laddat, maken hade gjort det under natten han var hemma. Bara för att jag skulle kunna prova den genast igår. Tänk så klokt gjort det var av honom. Sladdlösa saker brukar ju behöva en natt att ladda första gången för att fungera bra.

Liksom mobilen, den laddade jag under dagen. Efter filmen lyssnade vi på bok. Hurra för mobiler med minneskort. 

När jag vaknade till vid tjugo över tre hade vi fortfarande ingen el och det började bli lite väl svalt inne. Vi har endast elvärme här i stugan, termometern visade +15,3 grader bara. 

Först vid 4-tiden kom elen tillbaka äntligen. Jag undrar varför det blev elavbrott just inatt. Lite tråkig början på det nya året, men inget vi kan göra något åt, jag undrar också varför det blev elavbrott. Lite tur är det i alla fall att det är ganska milt ute. Jag tittade efter med hjälp av ficklampa inatt, ute var det runt nollan. Dessutom verkar det ha kommit mer snö inatt också. Usch...


Nu är det dock varmt och skönt igen inne. Tänk så elberoende vi är egentligen. Allt, nästan, behöver el för att fungera.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards