Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Hej vänner...

Av Julia - 19 april 2011 11:18




...jag fick nästan en chock i morse. Syster Birgitta ringde och ville komma och ta de blodprover som doktorn ville ha. Jag satt mitt i frukosten och påpekade att jag inte hade nån u-prov åt henne eftersom jag inget visste.

"Nån"  skulle ha ringt till mig igår om detta, men denna "nån" hade glömt bort det  .

Typiskt, nu får jag lämna in provet vid läkarbesöket nästa vecka. Hoppas att den inte kommer att röra till det för min läkare. Jag behövde i alla fall inte vara fastande för blodproverna denna gång, men det visste jag redan innan.


Provtagningen gick galant, som vanligt. Hon är skicklig. Amanda gjorde som vanligt och ville kela genast och sitta i knäet. Tur att hon gillar katter och har 2 själv. Hon har två hundar också och förmodligen doftar hon jättegott av dem. Det tyckte Amanda, definitivt så noga som hon nosade. Smulan är lite blygare och kom inte för att hälsa förrän syster Birgitta skulle gå.


Jag ska inte göra nåt speciellt idag heller. Mina måsten är först till torsdagen.

Lägga in sillen till påsken och fixa dressingen till min legymsallad till ägg och skink fatet. De måste få stå och gotta till sig lite.

Det är återkommande varje påsk. ett litet berg av legymsallad i mitter av ett stort fat och fyllda ägghalvor runt om. Dekorerade med kokt och rökt skinka. Mums tycker vi båda och sillen är lika viktig! Ett gammalt recept jag fick av svärmor för 30 år sedan. Men dessa kulinariska utsvävningar får vänta ett par dagar. Jag behöver hjälp med sillen i alla fall.


/Julia  

 
 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

19 april 2011 15:47

Aha, där har vi distriktssköterskan som kan tala både med hundar och katter :-) Hoppas det inte krånglar hos läkaren nu, det är så typiskt, alltid ska det vara något soms strular.
Tänk att Smulan och Amanda är så olika personligheter. Man undrar alltid hur det kommer sig att vi kan vara så olika, både djuren och vi människor. Men tur är väl det, annars hade livet nog blivit lite enformigt :-)
Längtar också efter påskens läckerheter och gläds åt att vara särbo med en mästerkock :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Julia

19 april 2011 18:38

Ja, de är väldigt olika. Amanda ÄLSKAR ALLA reservationslöst, medan Smulan är mer försiktig. Bra att ha en mästerkock som särbo. Här får maken bara direktiv att göra saker och han gör det inte riktigt som jag vill, jag har dock fått lära mig att hålla tand för tunga och inte kritisera. (Fast ibland gör han mig galen när det = resultatet inte blir som jag hade tänkt mig *viskar jättetyst*)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

19 april 2011 17:15

Hoppas att allt är bra med proverna. Spännande med besök , särskilt om det doftar intressant. Maten lät jättegod. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

19 april 2011 18:19

När nån ska påminna om något finns det inte någon nån. Ofta det blir så med allt möjligt.
Klart jamisarna måste kolla in vad systern göt med deras matte, tänk om hon inte är snäll mot dig!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Julia

19 april 2011 18:33

Hon sticks varje gång hon kommer!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

19 april 2011 20:15

Typiskt det där med "nån" som ska göra något säger matte :(
Mmm det lät mumsfilibabba med hemgjord Legymsallad och kokt o rökt skinka *slickar mig runt nosen*.
Det var jättemysigt på promenixen med matte idag , såg årets första fjäril idag med :)

http://kjellebus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards