Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Julia - 22 april 2011 14:34



...ka ni tänka er vad vi har fått till närmaste granne???  


En skällis!


Visserligen är han bebis än så länge knappt 4 månader och rätt söt

   Får vi presentera Zirocco (vet inte om jag stavat rätt)


En kinesisk nakenhund med päls!

Han är lite avvaktande, men vågade hälsa på matte trots att hon satt i sin elrullstol.


Han låter rätt skojsigt, han bjäbbar... han kan inte skälla än    

Husse fick ta några bilder på honom. Han är gullig!  


Han har varit framme och nosat lite på rastgården, men vi bryr oss inte om honom. Vi kan titta på han från vår hylla som är högt upp och då är han pytteliten, men egentligen redan större än oss.

Matte vet inte mycket om hundar och har ingen aning om hur mycket större han blir, men det är tydligen en rätt så liten skällis även som vuxen.


Husse har lovat att ta fler bilder allt eftersom han blir äldre.

Vi visar dem när det blir dags!


Mjauis på er  /Amanda-Bus   

Av Julia - 22 april 2011 10:42




...vädret är underbar t. Strålande solsken och runt +12 grader ute i skuggan.

Gissa om det är mycket folk här nu. Bilar kommer hela tiden. Nästan alla grannar ska fira påsken här.

Så här mycket folk har jag inte sett sedan i höstas, första helgen i oktober.


Smulan passar på att njuta av solen

   både i soffan och

på verandan.


Igår var det första dagen dörren dit var öppen i flera timmar. Det var populärt, först sprang hon ut och in för att testa om jag skulle stänga dörren. Sedan kunde hon koppla av där ute, sitta i solen och kika på pippisarna.


Nu ska jag ta mig en tur runt i byn. Maten är förberedd så mycket som det går. Sillen är inlagd, legymsalladen gottar sig i sin dressing och äggen är kokta. Resten får vara tills imorrn.

Dagens middag blir nog grillad laxfilé med potatis och hollandaisesås och färsk sparris. Riktig mat som hör våren till tycker vi.


/Julia         

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards