Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Godmorgon soliga måndag...

Av Julia - 18 april 2011 08:45



...redan visar termometern +12,7 grader. Det lovar gott för resten av dagen. Jag kommer att öppna mot verandan mitt på dagen en stund, både för att vädra och för att jamisarna tycker att det är så kul att få vara där en stund. Visst har dom rastgården, men verandan har lite av nyhetens behag varje vår när vi slår upp dörren för lite längre stund! Snart är ju dörren dit öppen hela långa dagen.


Annars har jag inga måsten. Jag ska bara ta dagen som den kommer. Kanske ska jag se om  den senaste filmen. Jag tycker att det är jätteroligt att det är samma skådespelare som spelar rollerna. Barnen har blivit vuxna under alla år de har spelat sina roller med bravur. Kul att de har fortsatt med sina karaktärer. Harry Potter hade aldrig varit samma upplevelse med nya skådesspelare i huvudrollerna.


/Julia  

 
 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

18 april 2011 13:35

Håller med dig, det är inte kul när de byter skådespelare. Som nu i Lynley, plötsligt var hans fru Helen en helt annan person. Det blir jättekonstigt.
Hoppas dagen fortsätter på samma soliga vis!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

18 april 2011 15:47

Javisst har det varit varmt idag. Det kändes behagligt ute redan på morgonen, trots att jag hade vårjackan på. (Tidigare har jag växlat mellan vinter- och vårjacka, och ALLTID lyckats ha dem vid fel tillfälle - djupfryst eller genomsvettig, alltså). Även här kommer senaste Harry Potter gå i repris. För min del beror det på att jag började se den i fredags men somnade. Försökte se färdigt i lördags men var lika trött. Har ingen större förståelse av sammanhanget, alltså. :) Klart att charmtrollen tycker det är skoj att vara med matte på verandan. Det är ju liksom alltid bäst där matte (eller husse) är. Ha en fin måndag med en massa frisk vårluft1 Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Nea theCat

Nea theCat

18 april 2011 16:09

Ja nu är det härligt väder. :) Här slår björkarna ut för fullt och vi går och kika på om Magnoliorna skall hinna slå ut till Valborg. :)

Nosgos

http://www.neathecat.se

 
Aamor

Aamor

18 april 2011 18:34

Matte håller med att det är tur att det är samma skådisar hela tiden, de som finns i alla filmerna.
Kul med ny uteplats, helt klart.
Det är så gottigt med sol och värme.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards