Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Julia - 26 november 2010 08:32


  


...termometern visar -2,1 grader, snön faller stilla. Det ser ut som ett julkort ute. 

Vackert, visst, men alldeles för tidigt för min smak. Snön kunde gott ha väntat några veckor till.


Äntligen fredag, maken kommer som vanligt, fast kanske något senare på grund av vädret. Han åker ju buss och förhoppningsvis är vägarna röjda till dess, men trafiken slår ner på takten vid halt väglag.


Han har en gammal och älskad klassiker

  

Vi har många minnen från filmen då den var ny.

Jag hoppas att original ljudet/talet är kvar och den svenska är ett val som man kan göra, på DVDn. Vi föredrar alla filmer i original. Visst om det är en barnfilm (som denna) men man ska få avgöra själv. Valet är enkelt med DVD. Om man vill ha undertext eller ej och på vilket språk. Oftast finns undertext på flera spåk, ibland finns talet på flera språk också. Det underlättar försäljningen i flera länder för filmerna. De blir billigare, vilket är bra för oss konsumenter.


På den tiden det bara fanns video-filmer var valet inte lika enkelt. Då hände det en gång att vi köpte en film i "fel" version. Som tur var fick vi byta den, eftersom vi upptäckte vårt misstag i tid.


Nu ska jag äta färdigt min frukost, för att sedan titta lite på TV4-Fakta eller Animal Planet.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards