Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Julia - 5 november 2010 15:49


  


...äntligen har dom kommit tillbaka. Med många kulia saker, en del till oss och en del presenter till, äsch det är ju en hemlis och jag får inte berätta än.


Här är Sqweekie

     Det är en kul filur som piper när man petar på den jättelite. Han låter precis som en riktig musebus.

Gott luktar han också, de har nog dränkt honom i kattmynta!

Matte kommer att tro att vi har hämtat en riktig mus från rastgården.


Matte fick ett par varma tofflor av husse av äkta fårskinn

   Nu slipper hon frysa om fossingarna i vinter.


De har uträttat allt, matte fick sitt nya körkort. Nu gäller den för mopeder, snöskoter och fyrhjulingar också. Inte bara för bilar och motorcyklar, som innan. Inte för hon kommer att köra några, men ändå. Nu gäller den till december 2020.


De har handlat en massa mat, kattsand och toapapper. De har köpt en tårta också, vilket är mycket ovanligt, men de fick en rabattkupong som gällde i deras vanliga affär med posten och de använde den.

Det blev en vanlig Princesstårta men kolla in den söta kissekatten

   som pryder tårtan, visst är den gullig?!


Matte har lovat oss att vi får smaka på den, grädden i alla fall. Det där gröna får husse gärna äta upp, men inte kissekatten! Den ska matte spara. Den är så söt.


Nu ska matte vila lite, hon blir trött av att handla och vi har lovat att inte pipa så mycket med vår nya leksak.


Mjauis  /Amanda-Bus  

Av Julia - 5 november 2010 08:02


 


...brrr termometern visa 0,0 grader men solen skiner. Typiskt att det ska vara kallt just idag, då vi ska iväg på en massa ärenden. Äsch, jag får klä på mig mer och varmare. Det hade varit roligare med +7-8 grader, men vädret rår vi ju inte över och det regnar inte, så jag är nog glad i alla fall.

Vi ska strax äta frukost i lugn och ro, färdtjänsten kommer 10:15, vi ville missa morgontrafiken.

Jag skriver mer på eftermiddan när vi är hemma igen.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards