Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Julia - 22 november 2010 21:03

Nu är klockan sent igen och matte sitter och leker

  

Detta gjorde hon för en stund sen, trots att vi vill ha henne i sängen.

Vi har buffat på henne länge och hon har lovat att äntligen stänga av datorn och gosa med oss.


Natti, natti    /Amanda-Bus

Av Julia - 22 november 2010 09:00


  


...det har snöat inatt igen. Den ligger som en vit puder lager på marken. Termometern visar dock +3,1 grader. Småfåglarna kvittrar intensivt, de håller morgonens musikunderhållning. De underhåller Smulan och Amanda medan de intar sin frukost på talgbollen.


Jag kom i säng sent igår kväll. Jag satt med ett nytt bildbehandlings-program som kom med en PC tidning och heter Zoner Photo Studio 12. Den verkar ha flera roliga möjligheter än Picasa. 

Fast om jag ska vara ärlig så kan jag inte Picasa riktigt bra, jag har nog inte testat den fullt ut, men denna nya verkar roligare. Den nya är på engelska medan Picasa har jag i en svensk version.


Jag måste bli modigare med att trixa med bilderna än vad jag har varit tidigare. Jag har ju många bilder att "leka" med.

Men tiden igår bara rusade iväg. Plötsligt var klockan över 10 och det är sent för mig.


Den första bilden som jag fixade till med Zoner var bilden på mina kattmuggar som jag la ut här igår.    Jag kunde lägga en ram om bilden och kunde skriva en text under bilden i det vita fältet som jag skapade nedanför. Det fanns massor med tecken stilar att välja på.

Man kan göra mycket mer roligt med bilderna, jag får leka mer med dem.


Nu är det verkligen på tiden att jag äter lite, mitt thé är klar och brödskivorna är i brödrosten.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards