Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Julia - 29 oktober 2010 09:15


  


...det är nästan lika varmt idag som igår. Termometern visar +7,9 grader. Solen skiner som om den vunnit på lotteri. En härlig höstdag med andra ord.

Det är sådana här dagar jag längtar ut i svampskogen som mest. Med en korg, min lilla svampkniv och gummistövlar. Himmel så svårt att inte kunna...


Jag har ju funnit mig i mitt öde, jag är handikappad och kommer inte att bli så mycket bättre. men jag mår bra, trots att jag inte kan gå ut i skogen längre. Längtan är värst så här fina höstdagar, jag tycker så mycket om att plocka svamp, äta den och laga goda svamprätter. Som tur är gillar maken svamp också. Nu får vi nöja oss med dem han plockar och köpt svamp.


Fredagar är mysiga, men lite långa på grund av att vi längtar till eftermiddan och makens ankomst. 

Veckans höjdpunkt är de Wallander-filmer som han har med sig. Vi har köpt alla 8 som Rolf Lassgård spelar Kurt Wallander i.

Jag beställde dem från "vår" nätbutik, där vi ofta handlar film och ljudböcker.

Spännande, vi kommer inte ha tråkigt oavsett vädret i helgen   . 


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards