Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Julia - 12 oktober 2010 17:45



Snuffe


  

Bilden är lånad av Snuffes husse!


...Snuffe har blivit dålig igen, så om du har en slant över skicka den till hans veterinärkostnader. Kontonummret finns i blogginlägget.


Låt oss hjälpas åt igen, så han får bli frisk! 


Mjauis    /Amanda-Bus

Av Julia - 12 oktober 2010 08:45


  


...termometern visar 7,4 grader, men det blåser rätt mycket. Jag somnade så fort jag la huvudet på kudden igår, jag var jättetrött och att ha sovit dåligt natten innan, var det inte konstigt. Jag har sovit gott och vaknade utvilad, men stel vid ½8, men stelheten råder min dagliga träning bot på.


Idag ska jag fortsätta på bok nr 2 om Ayla, Hästarnas Dal. Som jag sa, var det länge sedan jag läste böckerna och det var lika spännande som förr, nästan.

Jag vet ju handlingen, men har glömt mycket av detaljerna.


Jag läser, men inser fördelarna med att lyssna på en bok. Då har jag möjlighet att göra annat också, medan jag lyssnar. 

Jag sökte på nätet efter ljudböckerna, jag visste att de borde finnas även om jag har missat dem. Jag gick till Amazon.com/uk, där har jag handlat tidigare och trodde att om böckerna finns, så kan jag hitta dem säkert där, eller få tips på var jag hittar dem, att de är på engelska gör absolut ingenting. Sagt och gjort, visst finns de, men dem får jag önska mig som julklapp.

Ljudböcker kostar ju en del och eftersom jag gärna vill ha dem på Mp3-filer helst (=hela boken på en cd) är de svårare att hitta, men de finns och jag har nåt att önska till jul.


Nu ska jag försöka få i mig lite mat. Théet har dragit färdigt och jag behöver rosta 2 brödskivor och frukosten är klar. 


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards