Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Julia - 16 augusti 2009 20:46



...bland mina bloggande vänner en sista gång för idag. Sedan är det dags för att krypa i säng. Jag har ju inte vilat nåt idag heller... fy på mig.


Godnatt alla bloggvänner :


 

/Julia

Av Julia - 16 augusti 2009 17:59


 


...de flesta bantningskurer fungerar inte på grund av att vi fortfarande tänker och äter som människor. De flesta av oss har aldrig lyckats med att banta.


Nu finns den nya mirakelkuren Kattdieten!


Förutom katter som äter som människor, är de flesta katter långa och spänstiga (eller små och bräckliga).


Mirakelkattdieten kommer att hjälpa dig att uppnå samma spänstiga, svultna figur.

Följ den här dieten under en 4 dagars period och du kommer att märka att du inte bara ser bättre ut och känner dig bättre, utan du kommer även att ha en helt ny syn på vad mat egentligen är.
 

Lycka till!

DAG ETT


FRUKOST:
Öppna en bruk dyr gourmetkattmat. Vilken smak som helst duger så länge som den kostar mer än 10 kronor/burk. Lägg upp en fjärdedels kaffekopp på fatet, ta en tugga och se dig respektlöst runt i rummet. Spill ut resten av maten på golvet. Stirra in i väggen en stund innan du utan särskild anledning smyger in i ett annat rum.
 

LUNCH:
Fyra grässtrån och en ödlesvans. Spy upp det på den dyraste mattan i huset.
 

MIDDAG:
Fånga en mal och lek med den tills den nästan är död. Ät en vinge. Lämna resterna att dö.
 

LÄGGDAGSTILLTUGG:
Stjäl en grön ärta från din makes eller partners tallrik. Slå runt den på golvet tills den åker in under kylen. Stjäl en liten bit kyckling och ät hälften av den. Lämna den andra hälften på soffan. Kasta ut den kattmat som blev kvar i burken från morgonen.

DAG TVÅ


FRUKOST:
Plocka upp den kvarvarande kycklingbiten från soffan. Knuffa ner den på mattan och vifta in den under TV:n. Tugga på hörnet av tidningen som din make/partner försöker att läsa.


LUNCH:
Bryt dig in i påsen till långfranskan du köpte som ditt bidrag till middagen på lördag. Slicka överallt på ovansidan. Ta en tugga ur mitten på franskan.
 

EFTERMIDDAGSMÅL:
Fånga en stor skalbagge och ta in den i huset. Lek med den tills den är alldeles mjuk och halvdöd. Tillåt den att smita in under sängen.


MIDDAG:
Öppna en ny burk med mörkt färgad gourmetkattmat, tonfisk eller biff fungerar fint. Vräk i dig all maten. Gå från köket till kanten på vardagsrumsmattan. Spy genast upp alltihop. Trampa i det när du går därifrån. Gör fotmärken över hela golvet.

DAG TRE


FRUKOST:
Drick en del av mjölken från din makes/partners skål med flingor när ingen ser. Skvätt en liten del av det på närmaste blanka aluminiumpryl inom synhåll.


LUNCH:
Fånga en liten mus och ta in den i huset. Lek med den på ditt duntäcke. Förvissa dig om att musen inte är död innan du överger den för något annat du måste ta itu med.
 

MIDDAG:
Böna och be tills du får en skål med glass eller mjölk. Slicka  eller lapa 3 gånger och vänd sedan skålen uppochner på golvet.

SISTA DAGEN


FRUKOST:
Ät sex insekter, vilken sort som helst duger, var säker på att lämna en samling ben, vingar och antenner på badrumsgolvet. Drick massor av vatten. Kasta upp insekterna och vattnet över sin makes/partners kudde.
 

LUNCH:
Ta bort skinnet från kycklingresterna från gårdagens hämtmiddag som din make/partner kastat i soptunnan. Släpa skinnet över golvet upprepade gånger. Tugga en stund på ett hörn och överge det.


MIDDAG:
Öppna ytterligare en burk dyr gourmetkattmat. Välj en smak som är särskilt rinnig, som kyckling och inälvor i sås. Slicka bort all såsen och lämna själva köttet att torka och bli hårt.


 


  /Amanda 

Av Julia - 16 augusti 2009 15:46



...funderar om jag dricker för mycket   

Ja inte alkohol, om nu nån trodde det, jag dricker inga alkoholhaltiga drycker alls sen jag blev sjuk för 17 månader sedan.


Nej, jag tänkte på thé och vatten som jag dricker dagligen. Jag räknade efter lite hastigt och det blir ca 1½-2 liter vätska om dan. Jag är diabetiker och då brukar man vara törstigare, sägs det. Mina värden på proverna sist var toppenfina och njurarna fungerar utan anmärkning.

Men ändå slog det mig att det kan vara för mycket vätska per dag. Googlade och såg att det alls inte var onormalt. Skönt.


Jag har fördrivit min ensamma eftermiddag med SVT's filmatisering av Vilhelm Moberg's Rasken's. Det var jätteroligt att hitta dom gamla banden. Självklart håller jag på att föra över dessa på DVD-skiva. Kul att dessa gamla VHS-band fungerar toppen i den nya kombin. Dessutom tror jag maken är tacksam för att jag gör det när han inte är hemma *fniss*.


Jag vet inte riktigt när herrarna tänker dyka upp, men salladen är skuren och potatisen tvättad. Fläskfilé tar inte lång tid att steka. Det är bara att sätta på maten när han kommer.

Grannfrun var här nyss och frågade om min gubbe har hört av sig. Det har han inte och jag tänker inte ringa honom heller. Är inte typen som inte kan med att maken gör nåt på egen hand.


 /Julia

Av Julia - 16 augusti 2009 11:43



...för maken i alla fall. Grannen frågade om han hade lust och hänga med för att gå i "killbutiker".

Dom ska gå på Clas Ohlsson och nån byggvaruhus. Hoppas att dom får kul och att han kommer ihåg att köpa mjölk till krusbärskrämen han vill ha till efterrätt.


Idag tänkte jag steka fläskfilé till middag. Frysfynd det också. Till det egen potatis och en enkel sallad.


Det blåser lika mycket som förut. Vi var ute en stund, men det var inte skönt. Jag hoppas att det mojnar på eftermiddan så jag kan sitta på verandan en stund.


 /Julia


Av Julia - 16 augusti 2009 07:28



...till denna blåsiga söndag. Det är växlande molnighet och varmt redan. Termometern visar 16,8 grader utanför fönstret. Hoppas att vinden avtar under morgonen, så man kan ta sig en promenad senare.


Inga måsten har vi idag heller, tar dagen som den kommer. Vädret kommer väl avgöra vad vi ska hitta på.


Men allra först frukost. Återkommer.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards