Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Julia - 29 augusti 2009 20:35



...slut. För mig i alla fall. Dagen har varit lång och nu är jag ganska trött.

Dagens plommonskörd (vår, vi vet inte hur mycket grannen fick) blev 9 kg fallfrukt! Det finns massor kvar på trädet. Sorten som är mogen heter Opal. Vi har ett mindre träd med Viktoria plommon, dom är gröna fortfarande. Dom mognar flera veckor senare. Maken ska hem imorrn, hans semester är över. Han ska ta med sig plommonen vi plockade idag + dom som ligger på marken imorrn. Jag behåller bara det som går åt i veckan för mig. Han får skjuts hem av grannen och slipper att släpa dem på bussen.

Nu är det duschen som väntar på mig och sedan vår sköna säng. Annars vet man aldrig vad som händer, jag vill inte somna som kisse på bilden *fniss*!


God natt med er och sov så gott, vänner. Vi hörs igen imorrn!

 /Julia

Av Julia - 29 augusti 2009 12:03



...det blåser rätt mycket just nu. Inte roligt alls. Vi har varit en runda i trädgården.

Plommonträdet dignar av frukt

Maken var tvungen att stötta upp en del av grenarna, så att dom inte går av.

Dessa plockade vi på 5 minuter. Bara fallfrukt som låg på marken.

Det finns minst lika mycket till. Vi har frågat grannen om hon vill ha. Det ville hon, så hon får plocka sina själv *fniss*.


Ha en mysig eftermiddag!

/Julia

Av Julia - 29 augusti 2009 07:02



...så kom dom iväg i alla fall. Skönt, dom riskerade att få vänta till oktober annars.

Vädret idag är lite mulet och rätt så varmt 12,9 grader och det fläktar lite. Det blir nog en fin dag, idag också.  


Dagens agenda är också tom på måsten, förutom ett varv med dammsugaren.

Smulan och Amamda avskyr den och är gärna nån annanstans (ute i rastgården eller verandan) när den kommer fram. Nån gång kan Amanda anfalla den om den inte är igång, bara för att ge igen tror jag. De flesta djur gillar inte ljudet den ger ifrån sig.

Men vissa bryr sig inte alls och till och med låter sig dammsugas *fniss*. Vi hade en stor blå perserpojke, Nalle, som inte brydde sig. Vi fick lyfta undan honom eller dammsuga runt om honom, för han låg ju där först! 


Men jag börjar dagen som vanligt med frukost och medicin. Det är bara Smulan som håller mig sällskap. Husse och Amanda sover så gott och det får dom göra så länge dom vill.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards