Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Julia - 5 augusti 2009 21:06



...bollen som vi köpte är skojsig bara det finns nåt gotte i den. Vi provade med att lägga i vanliga torrisar och det gick väl sådär. Vi måste hitta en större sort att pilla i, för det ska vara en sport att få ut dom. Deras vanliga ramlar ur varje hål och det är liksom inte meningen. Gottet som är avsedd för leksaken har liksom bara ett hål att kunna komma igenom. Så igår när jag fyllde den med "vanliga" torrisar, så blev det en rand av dom efter att Amanda gav den en rejäl buff med tassen.


Annars har vi varit ute på eftermiddan, maken plockade av krusbären vi har en röd och två vita buskar. Den skörden ska också in i frysen, men liiite tar vi till krusbärskräm som maken så gärna vill ha imorrn till efterrätt, det kan i och för sig hända att han ångrar sig och vill ha en paj istället.

Efter middagen var det denna film som roade oss

En gullig kärlekshistoria.


Jag är trött och det är dags för en dusch och sedan sängen. Hoppas att jag vaknar pigg och glad immorn.


Av Julia - 5 augusti 2009 14:27



...från affärerna. Djuraffären var en klar flopp, dom hade inte det jag ville ha. En aktivitetsboll åt våra gosisar tyvärr. Hittade i och för sig en annan boll som man kan stoppa godis i och den var rolig i ca 10 minuter. Sen hade alla godisarna blivit uppätna och då tyckte dom att jag och husse skulle roa oss med den... eller stoppa i fler godisar  

Jag tänker nog vänta med det tills imorrn för dom har aldrig fått den här sorten tidigare och jag vill inte att dom får ont i magen. 

Mattaffären hade slagit igen... så det blev ingen mattstump till gamla klösisar, tråkigt.


Vi gick ett varv på vår braiga mataffär. Hittade altt på listan + lite till. Glass i stora lass och min senaste passion salta pinnar. Vi äter inte jordnötter eller chips, men salta pinnar tycker vi är jättegott.

Färdtjänsten kom som den skulle åt båda hållen. Toppen!

Återkommer med mer efter SVT's matiné! Idag en deckare av Agatha Christie. 4:50 från Paddington inspelad 1961och i titelrollen som Miss Marple Margaret Rutherford. En gammal goding!!!


 /Julia

Av Julia - 5 augusti 2009 07:16

...mitt första blogg-award!!!

Detta fina pris har jag fått av Nettis

gissa om jag är stolt över det!!!

Tack snälla du!

Av Julia - 5 augusti 2009 06:14



...Jag har sovit gott, men är stel som vanligt. Det är ju så numera. Inget att göra åt bara att börja dagen med uppmjukande övningar.


Ute är det mulet och kyligt, bara 11.3 grader visar våran termometer. Det regnar i alla fall inte. Skönt. Luften känns också bättre än igår.


Idag ska vi åka och handla. Färdtjänstbussen är beställd till 09:30.

Vi kommer att ta vår köpcentrum i "snitslad bana".

Vi ska besöka djuraffären och sedan ska vi försöka få tag på en mattstump till klösbrädor. Maken tror att de som är kasserade kan kläs om. Hoppas att han lyckas med det. Sista anhalten blir mataffären som vanligt innan färdtjänsten får köra oss hem vid 13:00. Återkommer på eftermiddagen och berättar om vi fann allt vi ville ha.

Men allra först frukost och mediciner. Mitt blodsocker låg på helt normal nivå trots lite fusk med godis igår kväll.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards