Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Julia - 29 augusti 2010 08:00


 


...termometern visar 5,6 ynkliga grader ute. Jag satte aldrig på elementet igår kväll, så inomhus har vi 14,9 grader just nu   . Jag satte på de 2 som finns i rummet, det brukar bli varmt snabbt. Inte trodde jag att det skulle bli så kyligt inatt.


Jag får värma mig med en het mugg thé så länge. Bara på drygt 10 minuter har temperaturen stigt till 16,4, så det går fort. 

Såg nyss Lilla Molly rasta sin påpälsade matte i varm jacka, mössa och vantar. Det behövs säkert. Förhoppningsvis blir det varmare ute också under dagen. Vi är ju vana med att ha ytterdörren öppen, Amanda och Smulan vill gärna vara ute på verandan också, men de får nöja sig med rastgården.


Lite om moster Juliana, hon hade samma förnamn som min mor.

Jag pratade med mina kusiner, hennes söner och de var gulliga och mailade några bilder på moster. Hon var gift med mammas äldsta lillebror (han är borta också sedan 2003) och jag tyckte mycket om henne. Tråkigt att hon är borta. 

Det känns dock bättre efter att vi har pratat med varandra.


Agendan är tom. Jag ska inte göra annat än läsa (med öronen), lösa lite korsord och se nån DVD förutom min dagliga träning. 

Lika bra att fixa ett par mackor till frukost, jag känner att jag behöver få lite mat.


    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards