Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Julia - 21 juni 2010 07:07


  


...måndag igen, det är även vädret (makens benämning på gråmulet väder). Det är mulet, blåsigt och termometern visar 11,5 grader.


Den gångna helgen var toppen. Hela lördagen firade vi vår bröllopsdag framför TVn tillsammans med många andra.

Vi gjorde ett avbrott 12:30 för att lyssna på vårt eget bröllop för 29 år sedan i Spånga kyra.

Vi hade en bandspelare diskret påslagen i koret och spelade in allt som hände, detta var lång innan videokamerans tid. Det var inte var mans egendom, på den tiden fanns super8 filmkamera, men pappa hade inte tid att använda den. Det gjorde inget, vi hade ju bandspelaren.


Nu mer är bandet överförd till en cd och det är tradition att vi lyssnar på den nån gång ibland på vår bröllopsdag och alltid 12:30. Senast var det för 4 år sedan, då vi firade silverbröllop.

Med tanke på kronprinsessans bröllop ville vi återuppleva vår egen vigsel, då för länge sen.


Nog om det.


Maken kommer ikväll igen, eftersom jag ska på läkarbesök imorron. Jag går till doktorn 2 ggr per år. I juni och december för att få bekräftelse på att jag mår så bra som det är möjligt för mig.

Det ska bli spännande att se om jag ska behålla de mediciner som jag äter p g a diabetes, som upptäcktes i samband med mitt stroke. De har minskats vid varje återbesök. Svar lär jag få imorrn.


Det är en kort vecka, midsommarafton på fredag, fest igen alltså.


Ha en trevlig måndag!'

   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards