Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Julia - 30 mars 2009 16:14

 

... men det är varmt dock, +8,7 men ingen  sol, tyvärr.

Det har inte hänt mycket denna lite sega dag.

Jag har tränat som vanligt. 

Lite övningar för min vänstra arm och hand och lite gångövningar.

Jag har gjort min 20 stegs promenad 3 gånger redan. Jag ska nog ta minst en promenad till innan dagen är slut.


Det kanske låter lite "löjligt" i andras öron att man går 20 steg och är stolt över det, men har man varit totalförlamad i vänstra kroppshalvan är det ett jättekliv.

Att kunna klara sig helt själv, trots att man sitter i rullstol.


För exakt ett år sen hände det som "bara händer andra" inte mig... jag fick stroke. Men jag överlevde och har ett bra liv, även om jag måste sitta i rullstol.

För om man tänker på att många drabbas av afasi, minnesbortfall och annat.

Allt sånt har jag sluppit ifrån. Jag har allt mentalt i behåll. Och hellre i rullstol, än gående och inte hitta hem...


Jag kan göra mycket av det jag gjorde förr, fast jag saknar mitt oberoende p g a att inte kunna gå dit jag vill när jag vill. Våra skogspromenader t ex. Jag blir friare med elstol också. Jag får en efter påsk sägs det.

Snart får jag köra bil igen och DET blir jättekul.  Jag älskar att köra bil och min lilla   väntar på mig på P-platsen. Det är bara att sätta sig i den och köra iväg, men jag vill vänta på klartecken från mina läkare.

Det brukar ta ca 1 år efter en stroke innan man får köra igen.


Ha en fortsatt trevlig dag!


  Julia


Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards