Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Julia - 12 september 2010 15:46

Simon's cat 


Lite vinterkul - nåt att se fram emot???




Av Julia - 12 september 2010 14:23


  


...husse har åkt hem  . Lika trist varje söndag, för både oss och matte. Han åkte tidigare än han brukar, för idag fick han skjuts av en snäll granne. Skönt för nu slipper ha den långa promenaden till bussen.

Matte har i alla fall lovat att vi ska få fiskpinne när hon ska äta middag. Mums, hon brukar "klä av den", det vill säga ta bort paneringen för den är inte så god och totalt onödigt enligt oss. Hon ska äta ris till och det får hon gärna göra, men vi avstår gärna. 


           


Vänner glöm för all del inte bort Klosterkatterna , kattvänner i nöd.

Om du har en liten slant över, sänd den till dem. 


          


Mjauis     från en strängt upptagen Amanda

Av Julia - 12 september 2010 09:45


  


...det är blåsigt men det är varmt, termometern visar 16,7 grader ute. Jag har försökt att hitta blåa gluggar i den gråa himlen, men just nu kan jag inte se några. Det kanske klarnar upp och solen tittar fram senare, fast det ser inte så ut nu.


Vi har inga måsten idag heller. Hösten är en lugn årstid. Vi har fixat lite i garderoben och plockat fram lite varmare kläder. 


Äppelpajen maken och jag bakade igår var/är jättegod. Till det gjorde vi vaniljsås. Mums! Det finns kvar av den, så det blir godis till efterrätt idag också. Eftersom vi inte äter middag tillsammans på söndagar, får maken ta en stor bit med sig hem. Medan den lilla vaniljsåsen som är kvar behåller jag. 


Min middag blir fiskpinnar med ris och en klick remoulad till idag. Smulan och Amanda brukar få var sin "avklädda" fiskpinne, det gillar dom skarpt. Det blir lite fest för dem varje gång jag äter fisk.

Maken avstår gärna, han tycker inte om fisk egentligen. Bara några sorter duger enligt honom. Lax, marulk, "smörfisk" , haj och nån sort till som han äter grillad eller stekt, men annars får det vara för hans del.

Kokt vit fisk, som är så gott äter han inte alls. Inte fiskgratäng heller.

Så fisk äter jag och jamisarna i veckorna, då han inte är här. Det blir ca två gånger i veckan vi äter fisk i nån form. Gott.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards