Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Hej vänner...

Av Julia - 3 maj 2011 10:45



... jag trodde knappt mina ögon, det snöade för fullt när jag gick upp i morse  .  

Jag lyckdes att ta några bilder på eländet!

 

Blir man inte galen, så säg.

Som tur är, var det inte så långvarigt och snön försvann snabbt igen.

Termometern har masat sig upp till +2,7 grader.


Det lär inte bli så mycket varmare idag, men de har lovat fint väder till helgen i alla fall.


Undrar var det fina vårvädret tog vägen som vi hade till påsken. Det har ju blivit kyligare allt eftersom dagarna gick i slutet av förra veckan. Smulan och Amanda gör det enda rätta, kryper ihop och sover bort det dystra vädret.


Jag lyssnar på bok som vanligt, men efter några timmar igår bytte jag från Ann Heberlein's bok mot Björn Hellbegr's Den enfaldige mördaren. Den är mycket muntrare trots morden än Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva. Den boken var definitivt inte i min stil, jag ledsnade på allt elände som hon beskriver. Jag var bara inte på humör för att lyssna mer, inte just då! Men jag kommer att lyssna färdigt på den om några dagar.


Vår nya lilla granne, Zirocco, rastade matte för en stund sedan, men efter bara en liten stund ville han inte alls vara ute mer utan pep och satte sig och gick inte ett steg till dit matte ville. När hon vände hemåt, då drog han matte allt vad han orkade. Han ville hem, in i värmen igen. Jag förstår honom!


/Julia  

 
 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

3 maj 2011 14:30

Snöfall i maj, det är ju bara inte klokt! Man önskar att det hade funnit en möjlighet att reklamera vädret och skicka tillbaka det till den ansvarige :-)
Förstår att ni hellre kurar inomhus, både två- och fyrbeningar.
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Julia

3 maj 2011 14:40

Bra idé... att skicka tillbaka vädret till de ansvarige *skrattar högt*

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

3 maj 2011 17:09

Fy vilket väder :(
Här regnar och haglar det just nu :(
Tur man slipper gå ut och kissa :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

3 maj 2011 17:41

Usch fy för snö nu för det vill nog inte någon ha.
Vi hade frost även denna morgonen och inte bara taken var vita utan även gräset var fruset, brrr.
Sån som er grannhund var jag också när jag var liten så matte fick bära mig, visst det får hon göra även nån gång nu men inte så ofta.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 maj 2011 17:56

Tur att det där vita eländet försvann igen för det har vi fått nog av. Dagar som den här kan man snarare behöva något uppmuntrande än något som man grubblar över. Tycker ni ska mysa ordentligt i kylan. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

3 maj 2011 20:28

Snön borde vi vara färdiga med för i vår, tycker vi. :( Matte hade mest av allt lust att bara krypa ned i sängen igen när hon tittade ut genom fönstret imorse. Tycker den där lilla hundgrannen ni har beter sig ytterst klokt. Inne vill man ju vara! Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards