Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Julia - 27 april 2011 13:15




...onsdag och maken kommer. Vi ska träffa min läkare imorrn. Jag bokade färdtjänsten imorse, eftersom jag glömde det igår, men det ska inte behöva vara något problem.  De har ju mer än ett dygn att planera in min resa bland alla andra.


Hemtjänsten ringde igår angående mitt trygghetslarm som skulle bytas senast idag. Vår fasta telefon koppas ur imorrn. Klart att det skiter sig med mitt nya larm, jag hade inte väntat mig nåt annat i och för sig.


Jag ringde dem och frågade för säkerhets skull om det verkligen skulle levereras inom 3 månader, som grabben sa (som var här och provade mottagningen för det nya larmet). Javisst, sa damen i andra änden. Bra! Då kan jag säga upp mitt fasta telefon-abonemang , absolut var hennes svar.

Jag hörde inget i ett par månader, så jag ringde igen drygt 2 veckor före påsk och påtalade att jag måste få det nya larmet senast 27/4... idag alltså!


Javisst var svaret då med, den skulle levereras direkt efter påsk, men inte då... Hon ringde igår och berättade att de måste programera om de nya och leveransen blir försenad ett par tre veckor.Att jag var rasande behöver jag nog inte säga!


Jag fick i och för sig ett par telefonnummer att ringa om det hände något, men det är stor skillnad att trycka på en knapp och aktivt behöva ringa ett nummer. 

Jag talade om för dem att jag inte tänker betala för tiden jag är utan larm, bara så att de vet om det i förväg.


Nu får jag se hur länge jag blir utan trygghetslarm. Visserligen har jag inte behövt använda det, jag har varit mycket försiktig när jag var/är ensam men själva kännslan att det finns ger ju en viss trygghet.

Nu gäller det att vara ännu mera försiktig de veckor jag blir utan.


Trygghetslarmet är det enda jag har bett om av kommunen/landstinget sedan jag blev sjuk och förutom färdtjänsten, jag har ingen hjälp alls med något annat.

Ingen städning, ingenting. Fast jag kunde nog om jag inte var den jag är. Det finns många som utnyttjar systemet till fullo och vill/ska ha hjälp med allt. Jag vill inte, inte så länge vi/jag kan klara det själva.


Nu har jag gnällt färdigt för idag, jag var bara tvungen att få ur mig lite av frustrationen.


 /Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards