Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Julia - 23 april 2011 16:30




...påskafton, fint väder, runt +17-19 grader! Soligt, varmt och tämligen vindstilla. Vi har varit runt i byn lite. Överallt pysslas det i trädgårdarna.

De planterar, gräver och donar. En del med hjälp av olika maskiner, en granne har nån liten jordfräs, som han körde omkring med i sitt blivande potatisland. Somliga tar i att man blir aldeles trött bara av att se dem.   Fint lär det bli, men det lär ta några månader. 

Vår närmaste grannar, skällisens husse och matte, måste ha gröna fingrar. De har knappt 1 kvadratmeter gräsmatta kvar. Undrar om de någonsin blir färdiga. De har bättrat på jorden med gud vet hur många säckar jord och gödningsmedel. Det ska bli spännande att se när deras trädgård blir klart.


Annars har vi inte gjort så många knop. Kvällens middag gjorde jag färdig redan igår och det har stått och gottat till sig


Så här ser "mästerverket" ut.

Inte riktigt som jag brukar få till det innan jag blev sjuk

men den får duga!

Jag glömde en del viktiga "pynt" som gurka och vanliga tomater, men det är inget att göra åt   .

Jag brukar ha en tomatklyfta med en ½ skiva gurka på var sida om klyftan mellan varje ägg som dekoration, men jag glömde att be maken att köpa det . Tur att vi hade några körsbärstomater kvar att ha på. Alltid ger de lite färg.


Maken har försäkrat att den smakar utmärkt. Han åt lite av det som blev över redan igår kväll. Jag ville vänta med att smaka till ikväll. Nu är sillen också klar. Den har varit i sin lag sedan i torsdags kväll, det borde räcka. Lite senapssill blev det också, den gjorde jag igår morse.

Middagen är klar och med gott bröd till blir vi säkert mätta också  .


/Julia    

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards