Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Julia - 16 april 2011 14:45




...hemma igen efter utflykten till biblan! Det följde med 5 nya böcker på mp3-CDn. En spännande blandning av deckare och romaner.


Vilket härligt väder vi har idag. Det är första gången vi har dörren mot verandan på vid gavel. Termometern visar 16,7 grader, fantastiskt!

Färdtjänsten kom på utsatt tid , vi gjorde som vi brukar och tog allt i snistlad bana. Först biblan, sedan apoteket och till sist mataffären. Till vår glädje har de också börjat med självscanning, vilket går absolut mycket fortare än att köa bakom fullproppade varuvagnar. Nu har vi allt vi behöver till påsken!

Det är bara frukt och bröd som maken behöver köpa med sig på torsdag då han kommer.


Det allra bästa var att de hade:

Vi bara älskar J K  Rowling's påhittade trollpojke!

Självklart har vi alla böckerna, faktiskt på både engelska och svenska, de svenska även som ljudböcker  . Ni behöver inte undra vad vi ska göra i eftermiddag och kväll. Gårdagens film  orkade jag inte se mer än början på, jag hade ont och då bestämde vi att spara den till idag. Harry Potter är ju grädden på moset! 


Jag skickade ut maken med kameran för att ta några bilder på 

VÅREN!!!

   Våra rabarber i rastgården är på väg upp också

   Husse tog en bild på Smulan utifrån.


Jag försökte också, men

   då hade hon tröttnat på att vara fotomodell.


Vi ska äta lite, sedan ta en promenad genom byn, det är massor med grannar som är här. Jätteroligt att hälsa på dem och höra hur de har det, nu när våren äntligen har kommit.


/Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards