Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Julia - 8 april 2011 08:15



...vilken dag det var i stormen igår och inatt.

Strömmen gick  5 i 5 igår eftermiddag. Datorns batteri tog slut strax före 7. Strömmen kom tillbaka vid 9-tiden och hoppet tändes, men det var kortvarigt  . Elen försfvann igen efter bara några minuter. Jag hann inte äns att fixa lite thé. Min middag var 2 mackor med lite mineralvatten. Att det inte kändes så kul behöver jag inte berätta.

Jag hade trott att jag skulle få äta en god grönsaksoppa, men av det blev inget.


Som tur var hade jag batterier till min lilla radio. Mobilen fungerade inte heller. Endast nödsamtal stog det på skärmen när jag försökte att använda den. Vår fasta telefon på väggen fungerade i alla fall, en liten tröst i eländet.

Vi har elvärme i huset och temeraturen sjönk en del när jag var strömlös, men det har stigit till det vanliga igen.

Smulan och Amanda kröp ner under täcket med mig vid 8-tiden, för vad skulle vi göra annat? Vi gosade i sängen och lyssnade på radion. 


Lite tur i oturen var det att detta inte hände i vintras i 20-25 minusgrader. Det har dock varit runt +6 grader inatt och det blev inte så utkylt som det kunde ha blivit.


 /Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards