Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Hej vänner denna milda onsdag...

Av Julia - 23 mars 2011 11:00



...solen skiner och termometern visar +8,5 grader på skuggsidan. En härlig vårvinterdag. Snön minskar synligt dag för dag, trots att det finns mycket kvar. Meteorologen sa nåt om regn till kvällen, vi får väl se...


Våran lilla skällis på tomten är fri från snö nu. Bild kommer kanske i eftermiddag. Jag har sovit gott, men vaknade stel och har lite ont, men det är väl så der är på morgonen oftast. Jag kryper ihop så mycket i sömnen, det gör väl sitt till. Övningarna hjälper i alla fall för att mjuka upp min kropp. Jag är lika envis som alltid och gör dem alla, även om jag ibland måste dela upp dem i flera omgångar. Tar jag det bara varligt, så går det bra. Att det tar längre tid, gör ju inget. Jag har ju inga tider att passa. Det får ta den tid jag behöver till dem, bara jag gör alla i rätt ordning.


Egentligen mår jag rätt bra, att det värker lite här och var är ju inte konstigt. Jag är ju rätt rörlig och klarar mig själv, långt bättre än många trodde när jag blev sjuk för snart tre år sedan.

Nu ska jag fortsätta att läsa dagen tidningar, sedan är det tid för dagens första promenad runt inohus. Fram och tillbaka till sovrummet ett par gånger med min bock till att börja med. Jag gör en runda i taget och vilar när jag behöver. Idag lär det bara bli ett varv med vila sittande på sängkanten innan jag går tillbaka till rullstolen igen till att börja med. Det är inte många meter, men jag orkar inte att gå långt och vill inte utmana ödet med att bli för trött för att gå till rullstolen igen.

Jag sparkar mig fram med hjälp högerbenet, fast jag har försökt att använda händerna för att ta mig fram. Det går ju lite vingligt, eftersom jag inte är lika stark i båda händerna och armarna. Ibland försöker jag använda mitt vänstra ben och fot också. Alla sätt är ju bra, det är träning även om det inte verkar så för en frisk person.


/Julia  

 
 
Nea theCat

Nea theCat

23 mars 2011 14:55

All träning är bra träning!

Kram

http://www.neathecat.se

 
Aamor

Aamor

23 mars 2011 18:07

Det är nog mer träning och ansträngning du utförän en "frisk" person som normal tränar gör.
Håller med Nea theCat att all träning är bra träning!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Julia

23 mars 2011 19:27

Jo, jag gör nog av med mer kalorier än andra, då allt jag gör kräver ansträngning och koncentration. Att röra på mig är inte lika enkelt, som för en som är frisk!

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

23 mars 2011 20:07

Du är så fantastisk med din träning. Vi skäms lite över att vi skojade om vår slapphet i dag. Alla kan inte unna sig att vara så slarviga...
Kramar och tassklappar från två beundrare

http://gunillaofrasse.allas.se

Julia

23 mars 2011 21:31

Jag tog absolut inte illa upp. Jag har ju två experter som struntar i all träning och busar bara när de ids... hihi...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards