Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Hej vänner...

Av Julia - 20 mars 2011 14:00


 


...har tagit lite fler bilder idag. Det är faktiskt några grader varmare än igår.

Bilden tagen vid ½12

och nästa vid ½2   

 

Det är underbart vårvinterväder ute.

Strålande sol och snön smälter, även om jag tycker att det går

   alldeles för långsamt.


Men visst kan jag se lite skillnad varje dag. Snön som föll i fredags är nog borta, men eftersom det fanns så mycket kvar av det gamla tar det väl ett bra tag till innan vi får barmark. Ringarna runt träden och buskarna ökar ju, på taken finns det ingen snö kvar heller.

Jag tror att livsandarna vaknar allt mer och bara värmen fortsätter så blir det nog barmark snart igen.

Jag har en önskan om att kunna åka och handla om 2 veckor, om värmen håller i sig. Då har väl snön sjunkit ihop så pass att min elrullstol kan forcera det som eventuellt är kvar. Visserligen håller skaren för maken, men stolen är tung och med mig sittande i den går det inte. Vi får väl se om det kan bli så.


Nu tittar vi på damernas sista skidskyttetävling för säsongen. Lite spännande är det nog, fast "våra" tjejer inte har nån större chans till vinsten.


/Julia  

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

20 mars 2011 15:54

Förstår att du längtar efter att komma ut! Men nu hoppas vi att det vita försvinner med en rasande fart. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Nea

Nea

20 mars 2011 17:58

Nej ingen är sjuk.

Orkar inte med att inte förstå vad som händer. Funderar på att lägga ner helt, det är inte värt det om jag lyckas såra folk. :(

Kram

http://www.neathecat.se

Julia

20 mars 2011 18:25

Ta det varligt. Var rädd om dig! Huvudsaken att ingen är sjuk! Tack för att du tog dig tid och talade om det. Vi tittar till er och väntar tills blogglusten kommer tillbaka!
Kram vännen!

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

20 mars 2011 19:44

Visst märks det att snön sjunker undan, men enligt matte borde det gå ännu fortare. Hoppas det snart är tillräckligt bart för rullstolen, för visst har man ett behov av att kunna ta sig ut och själv kunna besöka/uträtta saker. Ibland vill man inte, men om man är förhindrad av vädret är det en sådan där sak som irriterar en litegrann hela tiden. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

21 mars 2011 23:12

Det ser ju riktigt lovande ut på termometern :-) Vi har inte så många plusgrader i Skåne men ändå är snön bort, åtminstone här i Malmö, där Frasse och jag håller till. Men åh, vad man längtar efter RIKTIG vår!
Vi håller tassar och tummar jättehårt att du ska kunna åka och handla snart!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Julia

22 mars 2011 07:30

Snön är nog borta inne i Sthlm också (plogad och bortforslad), men jag bor 3,5 mil utanför stadskärnan, på vischan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards