Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Hej vänner...

Av Julia - 19 mars 2011 13:15


  


...vi var ute en sväng i solskenet, jag bara till verandan, men ändå! Det var skönt, men jag borde ha haft lite mer på mig.


Vi tog några bilder i alla fall

   Lite kvar på min ramp av snön som kom igår!

Annars är det u massor kvar av det vita

   Lite mer barmark i rastgården

   Det är skönt för Smulan och Amanda där ute i solen.

Typiskt, så ville ingen av dem gå ut dit när husse tog bilderna. De ligger och sover sin eftermiddags sömn. Det måste ju orka busa senare   . Vi busade en del på förmiddagen, det borstades lite och tussarna har husse lagt ut på en buske till pippisarna att fodra sina bon med. Det är ju byggdags för dem snart. Kattpäls är varmt och skönt att ha i fågelboet. Hoppas att våra kattvänner delar med sig av det som kammas bort nu på våren. Det är så onödigt att kasta bort tussarna som småfåglarna har så mycket nytta av.


   /Julia

 
 
santo- blogg om en katt

santo- blogg om en katt

19 mars 2011 14:32

Haha japp rätt gissat. ;) Hehe, jaa det lät bra, ska jag tala om för matte, hih. Så bus som jag är. ^^ Absolut att det går bra, så kul att ha fått nya bloggvänner. :) / Tasskram till er

http://leydis.blogg.se

Julia

19 mars 2011 17:32

Vi skrev: Santo Kungen av Uppsala i vår länklista *fniss*

 
Dui och Deco

Dui och Deco

19 mars 2011 16:03

Med tanke på underhållningen vi får av fjäderkotletterna är det klart att vi ska dela med oss. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
santo- blogg om en katt

santo- blogg om en katt

19 mars 2011 17:47

Hihi ja jag såg det. Jag har absolut inget emot det, hehe. För jag anser ju att så är fallet. :D

/ Nosbuffar till er

http://leydis.blogg.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

19 mars 2011 17:52

Nu skäms matte, för hon fick bort massor av löshår med gummikardan tidigare idag, men inte tänkte hon på att pälsstråna kunde bädda in och värma duniga små vänner. Men nu vet vi! Har ni små kattkojor i rastgården? *nyfikna* Det ser ut som ett lite hus med ingång till. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

19 mars 2011 18:47

Det är egentligen en liten skälliskoja som en granne byggde för länge sen, den blev för liten till hans skällis, så vi fick den och det är tre krypin till i rastgården.
Husse var tvungen att bygga hylla så vi kunde gå ut och in. Det var för högt att hoppa in i luckan då vi skulle in igen. Då tyckte matte att han skulle bygga framsida på hyllan med, och de blev jättefina gömställen!
Matte å husse hade flera katter på den tiden. Det var långt innan vi fans, på 90-talet.

 
Nea

Nea

19 mars 2011 19:00

Matte hade det som argument när hon tortyrerade mig här om dagen. Att hon skulle ge pälsen till behövande fjäderkotletter. Jag tyckte inte det.

Nosgos

http://www.neathecat.se

Julia

19 mars 2011 19:51

Men matte hade faktiskt rätt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards