Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Godmorgon soliga, kyliga torsdag...

Av Julia - 17 mars 2011 08:17


  


...vi vaknade till strålande solsken. Termometern visar -1,0 grader just nu, ännu en natt med minusgrader, men mycket mildare än tidigare i veckan.

Senare på dagen sägs det bli molnigt och regn (?). Hoppas att de har rätt. Det skulle nog hjälpa till med snösmältningen.  

Jag vill åka och handla, ut bland folk, besöka biblioteket. Ja, göra helt vanliga saker, som jag inte har kunnat göra på ett bra tag.

Småfåglarna sjunger dock sina glada drillar utanför. Det kommer att bli vår iår också. Det är nog bara jag som är otålig. 

Inte undra på egentligen, vi är inte vana vid så snörika vintrar som det har varit andra året i rad.


Tänk så fort veckan har gått, redan torsdag. Jag har inte gjort något speciellt, inget utöver mina vanliga rutiner. Trots det tycker jag att första halvan av veckan har gått ovanligt fort.

Det är nog bäst att jag fortsätter mina rutiner med att göra ordning min frukost. Idag blir det precis som vanligt, thé och rostad fullkornsbröd. Det är ju bara thésorten och pålägget som växlar efter humör. Tur att jag har en hel del att välja på.


   /Julia

 
 
Nea

Nea

17 mars 2011 15:38

En sådan söt liten Geisha.

Nosgos

http://www.neathecat.se

Julia

17 mars 2011 16:58

Visst är hon gullig :-) Jag kunde inte låta bli att låna henne på nätet.

 
Aamor

Aamor

17 mars 2011 16:42

Klart du vill ut och träffa lite folk och se nått annat och ju mer man tänker på det ju mer vill man.
Våren kommer men det känns avlägset, just nu regnar och haglar det hos oss, trist.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 mars 2011 18:41

Kallt här idag, har inte varit + på hela dagen. Ska komma vitt imorgon sägs det. Hoppas att vi slipper det.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

17 mars 2011 20:18

Inte är vi vana vid att snön ligger kvar så länge sammanhängande, men det är bara att hoppas att den snart porlar iväg som en rännil smältvatten. :) Någon gång (helst SNART) måste väl er väg tina fram igen. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

17 mars 2011 20:36

Den finns ju någonstans under allt det vita, det är vi säkra på ;-)

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

18 mars 2011 21:58

Måste ju vara extra jobbigt för dig, som blir så låst av snön.
Här i Skåne är snön borta nu men termometern håller sig envist vid noll och strax under. Och så regnar det och haglar om vartannat. Man får inga vårkänslor precis...
Men snart MÅSTE det vända, det gör det ju till och med i polarområdena :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards