Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Godmorgon gråa nåndag...

Av Julia - 14 mars 2011 08:30


  


...temperaturen är +1,2 grader utanför fönstret denna gråa måndagsmorgon. Med låga moln och regnet (?) hänger i luften. Sådana här gråa dagar brukar maken säga att till och med vädret är måndag.

Hur resten av dagen blir återstår ju att se, någon väderprognos har jag inte sett eller hört än. Egentligen kvittar vad meteorologerna säger, det blir ju som det blir. Det är absolut inget vi kan göra nåt åt ändå, det är bara att gilla läget.


Det händer väl inte så mycket hos mig idag. Jag ska göra min vanliga träning, spela mina spel på fejjan, lyssna färdigt på deckaren maken hade med sig i fredags.    den är spännande och kommisarie Joakim Hill är en trevlig polis. Han, hans kollegor och numera hans växande familj är huvudpersoner i Bodil Mårtensson's trivsamma deckarserie. denna bok är den fjärde boken vi har på Mp3-CD i serien.


De har getts ut i en "pocket-typ" av ljudbok i lite enklare utformning. CDn ligger i en pappfodral och inte i nån flådig förpackning, som böckerna om Ayla (fast de var ovanligt billiga. bara 149:- per bok, den nyskrivna avslutande boken kommer att kosta dryga 200:-).

Priset är ju mycket lägre också (89:-), vilket passar vår magra plånbok perfekt. Det är ju innehållet som är viktigt, inte förpackningen.


Annars kostar inte ljudböcker mer än motsvarande "vanliga" bok. Oftast kommer dessutom nyutgivna böcker i båda formaten samtidigt.


Jag har sett en bild på den sjätte boken i serien  på svenska. Utgivningen blir den 29/3 på alla språk och format världen runt.   

Jag ska köpa min bok    som ljudbok på Mp3-CD, precis som de andra 5. Skönt att ha en hel bok på en, ibland om boken är väldigt lång på 2 CD.


Boken är beställd och den kommer med maken helgen i vecka 13. Gissa om jag längtar efter att höra upplösningen på den långa berättelsen.


Théet har dragit färdigt, mackorna väntar på att rostas, lika bra att sätta fart så jag får lite mat i magen.


   /Julia

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

14 mars 2011 22:08

Hoppas att du har haft en skön dag med mycket kattmys. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards