Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Godmorgon kyliga måndag...

Av Julia - 7 mars 2011 07:45


  


...det känns att temperaturen har fallit under natten. Just nu visar termometern -4,7 grader, men det ska bli någon plusgrad under dagen har meteorologerna sagt. Annars pratar hon mest om lågtryck och snöbyar senare i veckan  . Jag hoppas innerligt att hon har fel. Jag vill ha barmark hos mig!!! 


Det blev ingen medalj för Sverige på 5 milen, hatten av för Norge. Nordtugg är fantastiskt duktig. Fast lite tjatigt att se honom som 5-6 under loppen och pang, så blixtrar han till i spåret sista biten och vinner. Egentligen vet jag inte om det är riktigt rättvist, men han hade ju åkt 5 mil som alla andra. En duktig taktiker, det är han.

Roligt att Jörgen Brink fick vinna Vasaloppet för andra året i rad. Ännu roligare att Anja Pärson vann störtloppet i helgen Nu kan hon avsluta (?) sin karriär på topp.

Nu är skidsäsongen nästan över också. Skidskyttarna har sin VM och fortsätter sina sevärda tävlignar i veckan. Tävlingar jag gärna tittar på, eftersom det är inte bara skidåkning de ska vara duktiga på, de ska kunna skjuta bra också. 2 svåra moment att klara.


Annars händer inte så mycket hos mig. Inga måsten, bortsett min vanliga träning, tjatigt jag vet, men jag måste.

Nu måste jag fixa nåt att äta. Kanske gröt för en gång skull, jag tycker att det är gott nångong ibland. Havregrynsgröt med mitt äppelmos, godis. Det går ju så fort i micron, klart på 2 minuter och bara tallriken att diska, inga kletiga kastruller som förr i tiden. 


   /Julia

 
 
Ingen bild

Yvonne

7 mars 2011 08:07

Godmorgon vännen!

Jag såg inte hela skidåkningen tyvärr igår men jag tycker åxå dom är jätteduktiga.

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

7 mars 2011 13:22

Micron är en underbar uppfinning som jag använder dagligen för att värma rester jag fått av särbon :-) Och till havregrynsgröt är den ju perfekt - det är som om micron blev uppfunnen bara för att laga gröt i!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 mars 2011 17:58

Här var det oxå kallt inatt -7 grader.
Idag på dan har vi haft +3 o sol :)
Men idag har jag hållt mig inne pga allt oväsen utanför :(
Hoppas dom är klara med det däringa garaget snart !!!
Dom stackars missarna som åkte dammsugare är säkert från Amerikatt för dom är ju lite knepiga Over There ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Julia

7 mars 2011 20:17

Vad jag var upprörd över att de var så små, dom låg ju och sov när dom åkte omkring och trillade av.

 
Aamor

Aamor

7 mars 2011 19:24

Matte såg 5 milen också och visst är norrmannen duktig men han är ju inte uppe och drar och tröttar ut sig extra på det, i och för sig smart men...
Gröt är gott ibland för jag har smakat när matte gjort det men det är sällan.
Usch nä inte mer snö nu någonstans, vi hade -6 i morse, brrr!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Dui och Deco

Dui och Deco

7 mars 2011 20:18

Lite extra kattmys idag kanske efter allt skidåkande ;-) Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

7 mars 2011 21:41

Micron är mattes absoluta favorit! Härligt att slippa så mycket onödig disk som matlagning på spisen gärna medför. Och att ljumma maten litegrann för oss kissar är den perfekt för. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

8 mars 2011 07:02

Ljummen mjukmat är smaskens, tycker jamisar. Kall från kylskåpet smakar den ju nästan inget... Bläää, tycker Smulan och Amanda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards