Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Godmorgon sköna söndag...

Av Julia - 6 mars 2011 07:15


  


...jag har sovit lite oroligt inatt och vaknade tidigare än på länge, man skulle kunna tro att vi själva skulle ut och åka de dryga 9 milen från Sälen till Falun.

Med bil möjligen, men absolut inte för egen maskin. Fast jag beundrar dessa män och kvinnor som tappert åker skidor denna långa väg. De flesta tar ju nästan hela söndagen på sig och har tränat länge för att orka, beundransvärt!


Jag smög upp som vanligt, men maken har varit ett varv till badrummet och jag har låvat att säga till strax före ½8, då TV sändningarna börjar.

Vi har tänkt om lite vad frukosten beträffar, det blir våfflor istället. Dem kan vi grädda vid bordet. Våffeljärnet kan stå på kanten och ingen behöver stå vid spisen. Men vi börjar nog med thé och rostad bröd som vanligt och väntar med våfflorna till lunch. Blåbärssoppan väntar på att värmas lite när suget efter energi sätter in   under förmiddagen.


Ha en härlig sporthelg.Skid VM avslutas idag med herrarnas 50 km.  Förhoppningsvis med nån svensk medalj.


Solen är på väg upp och termometern visar -4,5 gredar. Det blir säkert en fin vinterdag!


  /Julia 

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

6 mars 2011 08:15

Hård sporthelg i soffan! Vi idrottade i soffan igår med all skidåkning och det blir likadant idag. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

6 mars 2011 09:49

Så mumsigt det låter med våfflor.
Matte "kör" också Vasaloppet framför TVn men jag såg till att få ut henne så hon fick lite motion själv, hihi!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

6 mars 2011 09:59

O, vilken söt kisse på bilden! Klokt att ha genomtänkt mat när man inte vill missa något spännande i loppet. Grädda våfflor vid bordet passar bra. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

7 mars 2011 13:20

Älskar våfflor, måste be särbon ordna våffelkalas, han brukar göra det en gång om året - jag vet inte när eller varför, men gott är det!
Vasaloppet är inget för oss heller, men det är mysigt att kolla på skidor - särskilt när man sitter och soffmyser :-)
Jättesöt kisse!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards