Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under februari 2011

Av Julia - 4 februari 2011 11:39


  


...har nyss pratat med maken när han ringde och jag var tvungen att berätta att snön vräker ner igen   , fy så besviken jag är... Jag vill ju att eländet ska smälta och vill absolut inte ha mer av den!!! Alla taken är vita igen  ...


Han är efterlängtad som varje fredag och med sig kommer han att ha kvällens underhållning

 

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att vi kommer att få en trevlig fredagskväll som vanligt.


   /Julia

Av Julia - 4 februari 2011 07:30


  


...milt idag också, just nu visar vår termometer +3,2 grader. Undrar om solen visar sig nåt idag. Igår var den framme lagom att jag hann dra ner rullgardinen, sedan var det molnigt. Det är ju oftast mildare när det är molnigt, så visst det är bra om snön minskar.


Vi har sovit bra, men jag vaknade vid halv 7 och insåg att det inte var nån idé att lägga mig igen, Lika bra att gå upp. Har varit ute på nätet efter fler bilder och hittade några till som är användbara.

Vissa fina bilder blir "konstiga" i bloggen, får en svart bakgrund och blir fula. Dem måste jag rata, hur fina de än är tyvärr. Jag vill inte ha bilder med ful svart bakgrund, jag vet inte varför de blir så här i bloggen, men jag har tagit bort en del på grund av detta.


Nu är det hög tid för frukost.


   /Julia

Av Julia - 3 februari 2011 14:04

Så här ser vår fontän ut! Vattnet rinner ut efter kupolen och det är gottast att slicka i sig vattnet där. Där är det kallast också.

  

Det är jamargott att dricka ur

   S M A S K E N S ! ! !

Smulan äter och Amanda dricker vatten.


Mjauis    /Amanda-Bus

Av Julia - 3 februari 2011 11:32


  


Dagens bilder:

   Världen tinar utanför   


Skillnaden är fullt synbar dag för dag

   även om min värld är fortfarande väldigt vit   


En lite purken Smulan i motljus

   "Dumma matte... Jag är upptagen!!!

STÖR MIG INTE när jag tittar på pippisar"  *stampar med tassen*


Stackars Smulan, jag ropade hennes namn, när hon satt i fönstret. Det är spännande med alla små och större fjäderkottletter utanför fönstret för henne och Amanda. De sitter gärna i gavelfönstren, både här och i sovrummet.


   /Julia

Av Julia - 3 februari 2011 08:15


 


...termometern visar +6,3 grader. Det börjar bildas vattenpölar i makens fotspår utanför i den djupa snön. Det kommer kanske nån bild senare på dagen.


Vi har sovit gott, jag somnade till min bok igår och den gick hela natten, Vilken tur att jag vet var jag började när jag gick och la mig, för jag måste börja om därifrån idag. Jag var trött och somnade snabbt  .


Det finns en liten nackdel med dessa böcker. Spåren är runt 20-30 minuter långa, inte runt 5 minuter som jag är van vid. Vilket innebär att jag får ibland en repris av nästan hela spåret när jag flyttar CDn på kvällen till sovrummet. Med mina enkla CD-spelare kan jag inte börja mitt i ett spår, men det gör absolut ingenting, det gör jag gärna.


Jag har ju sträck-lyssnat denna vecka, därför hunnit med de 3 första böckerna nästan. Jag har CD 2 kvar av bok 3. Jag kommer att fortsätta med det, jag är ju ivrig och vill höra alla, men sedan kommer jag att ta det lugnt och lyssna om dem, speciellt mina favorit avsnitt. Jag har flera i varje bok. 


Idag spår meteorologerna regn, hoppas att de har rätt och om det kommer nederbörd blir det verkligen i form av regn och inte snö, men det visar sig väl.

Nu har mitt thé dragit färdigt, bäst att fixa mackorna till och äta frukost.



   /Julia

Av Julia - 2 februari 2011 12:45


  


...jag tog några bilder i detta ljuvliga vinterdag. Den som började så grå, men solen värmer idag också.


Vår lilla skällis med lyktan

   syns allt mer

och taken börjar synas igen

   huset mitt emot.

Huset bredvid, bilden tagen igenom en smutsig badrumsfönster

  Det är taket på rastgården som syns i bildens nedre kant.


Jag hör hur det droppar från taket på vår stuga.Jag kan inte bli annat än glad över detta vackra väder, solen har skinit och värmt varje dag mer eller mindre sedan i tisdags. Härligt, jag har suttit lite i solen idag också medan jag vädrade. Inte ute direkt, utan i dörren. Visst är det fortfarande vinter, men hoppet om kommande vår lever!


   /Julia

Av Julia - 2 februari 2011 07:15


  


...det är molnigt och "varmt". Vår termometer visar +4,3 grader redan. Den milda vädret har tärt lite på snön. Inte så mycket synligt på marken, men på grannarnas tak. Teglet börja synas ordentligt nu. Jag ska ta nån bild senare idag, när det blir ljust. Förhoppningsvis blir det inte lika grått som igår, då var det rätt så mörkt även under dagen. Molnen hängde lågt, men som tur var kom det inget nederbörd. Fast en ordentlig regnskur vore välkommen.


Vi är ju bara i början av februari, den tristaste månaden efter november enligt mig. Trots att det är full vinter nån månad till, så längtar jag efter våren. Jag önskar att snön försvann, sen kan det vara minusgrader. För mig är inte kylan som är jobbig, utan snön. Äsch, vädret kan vi inte göra nåt åt, men önska får jag väl  .


   /Julia

Av Julia - 1 februari 2011 16:15


  


...idag har jag samlat nya bilder till bloggen, massor av dem...

En rolig, men enormt tidskrävande uppgift. Jag har ju minst två bilder i bloggen varje gång och mina egna bilder räcker inte riktigt till, det finns ju inte så mycket att ta bilder på här ute så länge jag sitter inomhus.


Katterna flyr nästan bara jag sträcker mig efter kameran.

Så idag samlade jag på en hel del nya bilder på nätet.


Jag satt nog tre timmar samtidigt jag lyssnade på bok 3 i serien om Ayla, Mamothhunters.


En perfekt syssla under tiden man letar efter nya bilder.

Jag kommer att ladda upp dem allt eftersom jag behöver dem, så ni inte blir alltför uttråkade av att se bilderna många gånger. Jag använder ju många flera gånger, men nu kommer det några nya varje dag.


  /Julia 

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards