Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Julia - 27 februari 2011 09:45


  


...lite kyligare än igår, termometern visar -1,5 grader. Igår när vi gick och la oss var det +0,5 vid 10-tiden. Jag hoppas på plusgrader senare under dan.


Vi åt "hotell frukost" idag. Ägg och bacon, jättegott nån gång ibland, maken äter det oftare än jag.


Dagen lär vi ägna oss åt skid-VM som igår. Vi tycker om att titta på sport. Inte allt men mycket. Alpin skidåkning hoppar vi gärna över, men längd och skidskytte gillar vi skarpt och missar sällan om vi har möjlighet att titta.

Friidrott tycker vi också mycket om och tittar gärna om vi kan. Det finns många fler sporter vi tycker om att se på. Simning, simhopp är bara några till.


Maken åker som vanligt nån gång i eftermiddag. Han tar med sig våra trasiga apparater. Varken kameran eller telefonen kunde han göra något åt. Kameran är drygt 2 år gammal, så ingen garanti   där inte, telefonen är ännu äldre.

Som tur är har vi fast telefon bara 2 månader till, så den behöver inte ersättas.


Ny kamera skaffar vi när vi får råd om några månader.

Vi har en pytteliten digtal "video"-kamera som vi bara har provat en gång. Den fick vi som premie med en tidningsprenumeration. Så nu gäller det att jag lär mig hur den fungerar.

Det är tur att det finns en utförlig instruktionsCD till den... jag får läsa ordentligt hur den fungerar. Tur också att minneskortet passar även till den.

Det kanske går att ta enstaka bilder, inte bara film med den också, jag får läsa mig till det, men det lär ta några dagar, beroende mina prioriteringar   .


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards