Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Hej vänner denna milda och lata lördag...

Av Julia - 26 februari 2011 11:45


  


...igår kom maken i vanlig tid. Med sig hade han all jag bad om. Jag fick inga apelsiner, men han köpte småcitrus istället och det går ju lika bra. Några bananer fick jag också.


Middagen blev enkel, thé och varma mackor med kryddig korv som pålägg under en vällagrad Prästost. Mums!


Sedan såg vi på vår vanliga fredagsunderhållning

  

ännu ett avsnitt som vi inte har sett tidigare! Lite "luddig" handling, men klart sevärd. Jag får nog se den en gång till, för att fatta vem som gjorde vad.

Jag var upptagen med annat under tiden och den hade nog krävt mer koncentration än jag hade just då.


Idag blir det skid-VM för hela da'n.Just nu tittar vi på damernas dubbeljakt, den har precis börjat. Att norskan Marit Björgen ligger långt fram, förvånar väl ingen. Charlotte Kalla ligger också bra till. Vi lär få se hur detta slutar. Annat än heja på dem kan vi ju inte och Amanda ligger och sover gott, hon skippar tävlingarna för stunden i alla fall.


Ha en härlig lördag, vad ni än hittar på. Vi har milt (+2,5 grader) men mulet.


   /Julia

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 februari 2011 12:07

Tjingeling !
Här är det också mildare o mulet idag.
Matte har varit på tippen och sen handlat lite. Jag har mest vilat hitintills idag :)
Trevlig helg !

http://kjellebus.blogspot.com

 
Dui och Deco

Dui och Deco

26 februari 2011 12:56

Skidåkning är bra motion ;-), Matte och husse åt kycklingen igår, jättegott! Ska lagas flera gånger. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Julia

26 februari 2011 13:36

Så glad jag blir att ni gillade kycklingen :)

 
Nea theCat

Nea theCat

26 februari 2011 13:54

Här är också milt nu +3. Härligt vi längtar så efter vår här nere i Skåne nu!

Kram!

http://www.neathecat.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

26 februari 2011 17:16

Varma mackor är jättegott och går fort när man inte vill börja laga någon komplicerad middag. Brukar dessutom få ha dem ifred, för jag har mycket champinjoner på och det uppskattas inte av grabbarna. :) Tycker precis som Dui och Deco att kycklingreceptet lät gott men har inte provat ännu. Det märks att det är mildare för en del snö har försvunnit. Måtte det vara likadant hos er, så att du kan ta dig ut igen. /Stationskattmatte

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

26 februari 2011 18:17

Det har minskat men inte tillräckligt. Vi får hoppas på MÄNGA fler milda dagar!

 
Aamor

Aamor

26 februari 2011 19:30

Vissa av avsnitten kräver full koncentration för det är lite snirkliga.
Matte har också tittat lite på skidor.

Kramizar & vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

gunilla

27 februari 2011 12:28

Hej igår var vi till veterinären med Oscar,han har fått nån infektion i ett bakben men hoppas det går över snart. Han fick piller . Han är glad för övrigt käkar o dricker.
För övrigt var det ett härligt väder igår.
Det finns så mycket nytt och kul i din blogg så jag måste logga in snart igen. Hamstern gillade jag!
Må så gott, Gunilla.

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

27 februari 2011 12:43

Märkligt, ni har mycket varmare än vi här nere i Södern :-) Hoppas plusgraderna når hit ner också så småningom.
Jag tycker inte att det gör så mycket om man inte hänger med i deckarintrigerna. Huvudsaken är att det är välgjort och välspelat. Och det är de engelska nästan alltid :-)
Ser du de nya avsnitten av Foyle på TV4 plus förresten? Går varje söndag kl 21.00 Handlar om tiden efter krigets slut. Verkar lovande tycker jag!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards