Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Godmorgon söndag...

Av Julia - 20 februari 2011 10:08


 


...ännu en kall natt. När jag gick upp vid ½8 var det -22,4 grder   , nu är det "bara" -12,8.


Vi åt frukost tillsammans idag, jättemysigt. Jag väntade lite, så maken hann vakna. Det är nåt speciellt att äta frukost tillsammans.


Jag var så glad att Smulans mage inte bråkade när de fick mjukmat 2 ggr igår. Vi håller med Stationskatterna om att det är alldeles för lite sås och gele till maten.

När dom fick resterna  på kvällen, slickade Smulan i sig såsen innan hon åt lite, medan Amanda slök det hon kunde utan urskilljning tills hon var mätt.

Det var lite kvar på tallriken när de hade ätit färdigt, givetvis utan sås, den hade ju Smulan lapat i sig   och  mot min vana så lät jag det stå kvar på golvet. Imorse var fatet tomt, inte riktigt så ren som efter första gången, men tomt.

När jag tog bort den kom de och såg frågande på mig... Får vi inget mer   ??? Men jag vill inte utmana ödet, de får nöja sig med torrisar idag. De kommer att få kokt fisk imorrn, de får dela en torskblock med mig  . Jag tänkte äta min med ägg och persiljesås, mums för både matte och månsar.


Ni får ha en härlig Söndag, hoppas att   skiner lika fint på er, som på oss!


   /Julia

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

20 februari 2011 12:09

Det är gelén som är god på blötmaten tycker vi! Kallt och soligt här också. Nosbuff

http://duideco.blogspot.comeqkd

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

20 februari 2011 13:02

Låter som om både matte och katter kan glädja sig åt läckerheter på löpande band :-)
Kramar och tassklapppar

http://gunillaofrasse.allas.se

Julia

20 februari 2011 13:06

Ja vi gillar kokt fisk alla tre, vi passar på att äta det när vi är ensamma ;-) så slipper husse rynka på näsan...

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

20 februari 2011 13:27

Jag tycker oxå det är för lite sås till blötmaten !!!
Matte och husse har varit borta över natten :(
Men jag har givetvis haft passning med gos och mat :)
Matte hade köpt en aktivitetsboll till mig som man kan lägga torrmat eller godis i , Åh så ska man tydligen rulla runt på den där så ramlar det ut lite gottis då och då ??!!
Tycker minsann det hade varit bättre om matte o husse haft en sån , då dom rör lite på fläsket :)
Här har det varit en -11 grader inatt och det är strålande sol här med :)
Fortsatt trevlig söndag !

http://kjellebus.blogspot.com

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

20 februari 2011 13:31

Brr, så kallt. Matte har inte varit utanför dörren än idag, men måste väl gå och handla senare, och vi sätter inte vår tass på balkongen förrän det blir sol och varmt. Skönt att både Smulan och Smulans mage gillade mjukmaten. :) Och torsk är ju jättegott! (Matte gillar inte fisklukt utan brukar alltid laga i ugn, för då känns det inte lika mycket, tycker hon. ) Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Nea theCat

Nea theCat

20 februari 2011 16:12

Åh tänk en burk mat med bara gelé så gott det hade varit. Vi äter upp gelén först av allt. Det e ju så gott.

Nosgos

http://www.neathecat.se

Julia

20 februari 2011 18:16

Borde finnas recept, så matte kunde laga bara sås och gelé åt oss!

 
pip och murre

pip och murre

20 februari 2011 16:56

hej! vi tassar in här,den här bloggen har vi inte sett fört!
/mjau från katterna pip och murre

http://katterna.bloggo.nu

Julia

20 februari 2011 18:15

Välkomna Pip och Murre trevligt att ni hälsar på, hoppas att ni tassar tillbaka!!!

 
Aamor

Aamor

20 februari 2011 17:13

Tror nog inte misarna har nått emot att få fisk istället för mjukmat!
Det är verkligen i kallaste laget, vi hade runt -12 inat och det är kallt det med. Fast idag har det varit en underbar dag!
Mysigt att äta frukost ihopa, smakar bättre då.

Kramizar & vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards