Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Godmorgon kalla lördag...

Av Julia - 19 februari 2011 07:45


  


...det är nästan lika kallt som när det var kallast, idag visar termometern -24,7 grader   . Det känns genast på något sätt inne också trots att det är lite drygt +20 grader. 

Ibland undrar jag om denna långa och kalla vinter någonsin tar slut. Men det gör den som det alltid gör, fast visst känns det lite vemodigt just nu medan der är så kallt och så snörikt,


Igår kom maken som vanligt och hade med sig allt jag bad om (som alltid   ). Jag fick bananer och en stor påse med apelsiner. Han köpte bröd, pålägg, en plastkorv med marmelad och Lätta.

Vi hade en djupfryst pizza Mexicana (hur det nu stavas   ) i frysen och den tog vi fram, förbättrade lite med lök och mozarella och åt till:

kvällens underhållning

  

DCI Tom Barnaby och DS Ben Jones

Den här gången skulle polisgänget ut i skogen och "leka", lära "känna" varandra på "riktigt", vilket Barnaby var så lagom förtjust i. innan liken började dyka upp och avbröt förbrödningen till den stroppiga "Chefens" förtret.

Detta avsnitt hade vi missat också (om)när den gick på TV. Kul med "nyheter".


Idag har vi inga måsten, utan vädret får avgöra vad vi ska hitta på. Jag gör väl det som jag alltid gör. Sitter vid datorn, lyssnar på bok. Om vi ska se nån film får maken bestämma. Det finns kanske nån sportsändning också, jag har inte sett tablån än. Skidskytte gillar vi skarpt!


Nu är det lika bra att jag börjar sätta på théet, jag behöver lite frukost. Ha en fin vinterdag!


   /Julia

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

19 februari 2011 08:34

Usch vad kallt! Här är det -22 säger matte. Inget kul, vi vill ha vår nu. Hoppas att ni får en skön dag tillsammans. Nosbuff

http://duideco.blogspot.comeqkd

Julia

19 februari 2011 16:41

Det vill vi med, speciellt matte!!!

 
Aamor

Aamor

19 februari 2011 18:00

Rysligt kallt! Vi hade dryga hälften här, kallt nog!

Kramizar & vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

20 februari 2011 12:54

Visst är det kul när man upptäcker ett "osett" avsnitt av sin favoritdeckare. Önskar att jag kunde göra det med Frost. Eller Foyle´s war, älskar böcker och tv-serier om andra världskriget. Håller just nu på att läsa Churchills "Andra världskriget" i sex band för tredje gången. Man är väl lite egen :-)
Fast jag gillar förstår Morden i Midsomer också!
Vilken fin make du verkar ha!
Hoppas det blir varmare hos er snart!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Julia

20 februari 2011 13:04

Han är god som guld!!! Vi har varit tillsammans i dryga 30 år och firar 30 årigt bröllopsdag den 19 juni.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards