Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Hej vänner...

Av Julia - 30 januari 2011 14:43



...då har maken åkt och vardagen, min vardag, börjat igen. Vädret är lika solig och mild som igår. Termometern visar +3,5 grader ute och det syns på taken att lite av snön smälter. Inte i den takt jag önskar, men i alla fall. 


Jag/vi har börjat lyssna på

   Det tog nån havtimma att vänja sig vid den amerikanska engelskan, men jag har absolut inga problem med att förstå den alls.


Det är en dam som heter Sandra Burr som läser alla böckerna och hon gör det mycket bra och livfullt. Fullt i klass med de bästa i Sverige, Katarina Ewerlöv, Tomas Bolme och Tortsen Wahlund, mina favoriter.

Jag trodde inte att maken skulle vilja lyssna med mig, men det ville han mer än gärna. 

Förutom veckans    Morden i Midsomer och nån nyhetssändning har TV och DVD spelare vilat hela helgen.

Fördelen med ljudbok är att jag kan göra annat under tiden,  spela kort och mina spel på fejjan till exempel.

Jag gör sällan bara en sak i taget. Det är just därför jag föredrar att "läsa" med öronen  . Jag blir lite rastlös med en vanlig bok.


   /Julia

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

30 januari 2011 16:21

Låter som det varit en bra helg! Nosbuff

http://duideco.blogspot.comeqkd

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

30 januari 2011 17:32

Många härliga lästimmar framför dig! Spännande är de ju också. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Vinnie

Vinnie

30 januari 2011 17:53

Här nere i Malmö är det minusgrader fortfarande. Vill ha plusgrader nu :)

Trevligt med nya böcker. Jag själv föredrar boken att hålla i med mysbelysning på kvällen.
Sedan släcker man när ögonlocken blir tunga :)

http://vinkos.wordpress.com

Julia

30 januari 2011 18:40

Det är ju olika, vi älskar ljudböcker. Det är härligt att "läsa" samma bok tillsammans och samtidigt ;-) vilket är omöjligt med en vanlig bok (om man inte har 2 ex av boken).

 
Aamor

Aamor

30 januari 2011 18:00

Det är nog bra att kunna göra mer än en sak åt gången när man läser med öronen, matte har aldrig fastnat för det men det kommer kanske!

Kramizar & vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

31 januari 2011 10:27

Här lyser minsann solen med sin frånvaro :(
Det är bara för att matte är ledig idag säger hon !
Fiffig uppfinning ljudböcker !
Trevlig måndag !

http://kjellebus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards