Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Hej vänner...

Av Julia - 29 januari 2011 15:45


  


..ännu en fin vinterdag, vi har +4,2 grader. Jag har suttit på verandan en liten stund, det var mysigt i solen, även om den inte värmer så mycket än.

Några bilder maken tog idag i solskenet.

   Vi har massor med snö, det är full vinter här på vischan

   Fast det är skönt när solen skiner

   Vår lilla vovve med lykta i munnen börjar synas i snön.

För bara nån vecka sedan var han helt begravd i snön, bara en liten bula syntes av honom. Vi få vänta innan vi kan se honom fri från allt detta vita, läbbiga. Snön är fortfarande ca 30 cm djup (minst)! 

Det blir säkert vår i år igen om några månader, ju tidigare desto bättre förstås.

Jag vill ut och ta mig en rullande promenad i byn, för att inte tala om att åka och handla, det behövs fyllas på med en hel del tunga saker nu. Typ socker, mjöl och konserver. Det ska maken slippa släpa på om det går, eller räcker till våren kommer. Vi får spara in på en del bakning om vi bara tänker efter lite. Vi måste inte baka kaka varje helg  . Maken bakade äppelkaka av två stora äpplen som vart kvar och började bli lite skrynkliga i skalet. Mums! Tyvärr har vi ingen vaniljsås till, men kakan går nog att äta med glass också.


Nu är det lika bra att vi snart börjar med maten. Det blir korv stoganoff med ris till mig ock potatis till maken.


   /Julia

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

29 januari 2011 16:35

Härligt med sol !
Här har det snöat o varit mulet hela dagen :(
Det är jättegott med glass till äppelkaka oxå , det brukar vi alltid ha :)
Här har det inte bestämts vad det ska bli till middag ännu ?
Trevlig lördagkväll !

http://kjellebus.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

29 januari 2011 21:00

Så söt er stuga är men oj vad ni har mycket snö kvar. Vi har barmark förutom där drivorna är och vi som ändå hade så mycket innan.
Nä visst behöver man inte baka varje helg men det är rätt gott med nått då och då!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

29 januari 2011 21:03

Det var verkligen rejält med snö! Vilket bra mått på när det börjar tina: att se skällisen dyka upp, bit för bit. Hoppas att äppelkakan smakade gott och att ni får en trevlig lördagskväll. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Affi

Affi

30 januari 2011 12:04

Jag vet att du inte gillar snön men jag blir lite avis att ni har så mycket kvar för vår är borta nästan helt. Jag gillar snö.
Tur att hundlyktan börjar synas så den inte kvävs, hihi!

Vov Affi

http://affi.bloggagratis.se

Julia

30 januari 2011 12:40

Du får gärna ta ALLTIHOP av oss *fniss*

 
Vinnie

Vinnie

30 januari 2011 17:56

Vilka vackra vinterbilder!
30 cm snö kvar är mycket det. Många som längtar till våren nu. Har varit en riktigt kall, lång och snöig vinter. Vill ha mer sol och värme. Visserligen sken solen massor idag och det tackar vi för:)

http://vinkos.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards