Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Godmorgon milda lördag...

Av Julia - 29 januari 2011 08:30


 


...min älsklig är den bästa mannen på jorden! Han kom som vanligt ½6. Han hade mycket med sig. Bröd, apelsiner, vindruvor och lite annat vi vehövde. Dessutom köpte han med sig en djupfryst pizza, vilket är sällsynt för vi brukar göra pizza själva, men han kom ihåg att vi använde de sista burkarna med krossade tomater till förra helgens köttfärssås., så jag hade ingen att göra ny pizzasås med. Den köpta pizzan förbättrades med lite lök och mozarella. MUMS!


Förutom maten hade han med sig böckerna 

   Nu har jag mycket att lyssna på!, över 130 timmar.


Han hade med sig nya minneskort också, som jag behöver till mobilen. Tack vare dem kan jag lyssna på böckerna även i mobilen inte bara på datorn och CD-spelaren.

   Ett av minneskorten räckte precis till de fem böckerna.

Jag fick 3 st på 8 GB.

 På ett annat av dem ska jag föra över makens favoritböcker ur vår nu ganska stora ljudboksbibliotek, jag har 103 i datorn och de flesta har jag även den fysiska Mp3 CDn till, praktiskt för då är jag inte beroende av datorn för att lyssna. Då kan han lyssna på bok också till och från jobbet i sin mobil om han vill. 

ALLA ljudböcker vi har har vi köpt eller lånat på biblioteket, de är lagligen nedladdade. Jag har aldrig laddat ner nåt utan lov.  


Det är milt idag, termometern visar +2,8 grader och det droppar lite från taken. 

Maken ligger och sover, med honom båda katterna. Jag sitter här ensam som vanligt på morgonen. Jag kommer att tjuvstarta med frukosten. Théet är klart och 2 fullkornsbrödskivor väntar på att rostas.


   /Julia

 
 
Aamor

Aamor

29 januari 2011 08:59

Så gulligt av honom att ha så mycket med sig när han kommer hem.
Då har du att göra med att lägga in böcker på minneskorten och så bra att man kan lyssna mer än i lurar och från datorn.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Dui och Deco

Dui och Deco

29 januari 2011 08:59

Hoppas att ni får en härlig dag tillsammans och kanske en liten tur ut på verandan. Nosbuff

http://duideco.blogspot.comeqkd

 
Nea theCat

Nea theCat

29 januari 2011 14:58

Matte har alltid böcker i mobilen. Jättebra jamar hon för mobilen har hon alltid med sig. Nosgos

http://www.neathecat.se

Julia

29 januari 2011 15:30

Det har vår matte med! Visst är det bra med böcker i mobilen *nickar*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards